تاریخ : دوشنبه, ۱۸ تیر , ۱۴۰۳ Monday, 8 July , 2024
4

تعیین‌تکلیف ۵ هزار خودروی رسوبی تا پایان شهریور

  • کد خبر : 207553
  • 01 شهریور 1402 - 17:18
تعیین‌تکلیف ۵ هزار خودروی رسوبی تا پایان شهریور
مدیر سازمان فروش اموال تملیکی گفت: تا پایان شهریور تکلیف ۵ هزار خودروی سواری بالای ۲۵۰۰ سی‌سی و ۶۹۲ دستگاه ماشین‌آلات راهسازی و ۳۸۰ کامیون که در انبارهای اموال تملیکی مانده باید تعیین‌تکلیف شود.

جمهوریت-مدیر سازمان فروش اموال تملیکی گفت: تا پایان شهریور تکلیف ۵ هزار خودروی سواری بالای ۲۵۰۰ سی‌سی و ۶۹۲ دستگاه ماشین‌آلات راهسازی و ۳۸۰ کامیون که در انبارهای اموال تملیکی مانده باید تعیین‌تکلیف شود.

به گزارش فارس، عبدالمجید اجتهادی امروز در نشست خبری در محل سازمان اموال تملیکی در مورد خودروهای مانده در انبارهای اموال تملیکی گفت: بر اساس بند ۵ از قانون بودجه ۱۴۰۲ قرار است تا پایان شهریور امسال خودروهای مانده در انبارهای اموال تملیکی تعیین تکلیف شود در این زمینه ۳۸۰ دستگاه کامیون که در سال جاری وارد شده و تعداد بیشتری هم کامیون از سال‌های قبل باقی مانده، همچنین ۶۹۲ دستگاه ماشین‌‌آلات راهسازی، معدن و کشاورزی و ۵ هزار دستگاه خودروی سواری با قدرت بیش از ۲۵۰۰ سی‌سی باید تعیین تکلیف شوند.

وی افزود: همچنین تعداد بیشتری از این موارد موتورسیکلت‌های بالای ۲۵۰ سی‌سی نیز باید از طریق مزایده تعیین تکلیف شود.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در مورد فروش داروهای در اختیار سازمان اموال تملیکی اظهار داشت: از تاریخ ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ مقرر شده است که داروها در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار نگیرد بلکه سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت در مورد آن تصمیم بگیرد. اما داروهایی که قبل از این تاریخ در اختیار ما بوده، باید با مجوز سازمان غذا و دارو یا در اختیار هلال احمر و یا دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار گیرد که آنها تعیین تکلیف خواهند کرد.

اجتهادی همچنین در مورد فروش خودروها از طریق مزایده گفت: در دولت سیزدهم تعداد ۱۰۶۲ دستگاه خودرو از طریق مزایده به فروش رسید که البته از این تعداد ۲۰ دستگاه اساسا در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار نگرفت و در مجموع ۲ هزار دستگاه خودرو از طریق مزایده سراسری به مردم و خریداران عرضه شد.

وی اضافه کرد: ۹۷ درصد کالاهای متروکه در اختیار سازمان اموال تملیکی از طریق مزایده الکترونیکی عرضه می‌شود و در این زمینه خریداران باید امضای الکترونیکی یا توکن دریافت کنند تا بتوانند در مزایده مشارکت کنند.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اظهار داشت: فروش اموال تملیکی در این دولت ۴۷ برابر شده و ارزش پرونده‌های تعیین تکلیف شده و اقدامات انجام‌شده از رشدی معادل ۴۲۰ درصد برخوردار شده است.

اجتهادی در مورد سامانه جامع املاک تملیکی هم گفت: از سال ۱۳۹۵ که سازمان مکلف به ایجاد سامانه جامع اموال تملیکی شده است، تا یک ماه و نیم قبل اقدام خاصی انجام نشده بود، اما ارائه گزارش به سامانه MP46 بیشتر با رشد ۵۶ درصد همراه شد.

وی گفت: در بخش اموال قاچاق هم ارتباط سامانه اموال تملیکی با سازمان تعزیرات و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان برقرار می‌شود که در این زمینه به صورت آزمایشی از امروز در استان گلستان آغاز می‌شود و کالاهای به ظن قاچاق از زمان کشف تا تعیین تکلیف و فروش به صورت سیستمی در سامانه جامع اموال تملیکی یا «سیاد» قرار گیرد.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=207553

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰