تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
3
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مطرح کرد:

نقش سامانه معاملات املاک و کد رهگیری رایگان در ساماندهی بازار اجاره

  • کد خبر : 191632
  • 18 خرداد 1402 - 1:06
نقش سامانه معاملات املاک و کد رهگیری رایگان در ساماندهی بازار اجاره
گزینه‌ای در نظر بگیرند تا افرادی که خانه خالی دارند اطلاعات خود را در این سایت بارگذاری کنند و برای کسانی که داوطلبانه این کار را انجام دهند معافیت های مالیاتی در نظر گرفته شود.

جمهوریت – عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به راه اندازی سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور و ارائه کد رهگیری رایگان گفت: با این اقدام ، مستاجران با حذف برخی هزینه‌های غیرضروری ، می‌توانند با قیمت مناسب مسکن اجاره کنند و چون سایت زیر نظر وزارت راه و شهرسازی است برای مردم اطمینان‌ بخش خواهد بود.

سیدمحمدرضا میرتاج الدینی در گفت‌وگو با خبرنگار جمهوریت ضمن اشاره‌ به اقدام وزارت راه و شهرسازی در راه اندازی سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور بیان کرد: این سامانه خوبی است البته اگر بخش خصوصی نیز درگیر ماجرا شود ، کارآیی بیشتری خواهد داشت.

وی بیان داشت: با نظارت جدی‌تر وزارت راه و شهرسازی ، مدیریت بازار اجاره در مسیر بهتری قرار می‌گیرد و کمک شایانی به مستاجران خواهد شد و درصد افزایش اجاره‌بها هم کنترل می شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه بسیاری از مستاجران با مشکلات زیادی مواجه هستند و با اجاره بها نیز با نوسانات غیرمنتظره بازار ، بالا می‌رود ، ادامه داد: با این اقدام وزارت راه و شهرسازی مستاجران با حذف برخی هزینه‌های غیرضروری می‌توانند با قیمت مناسب مسکن اجاره کنند و چون سایت زیر نظر این وزارتخانه است برای آنها اطمینان‌بخش خواهد بود.

 میرتاج الدینی ضمن ارائه پیشنهادی به وزارت راه و شهرسازی برای حل مشکلات موجران و مستاجران گفت: باید گزینه‌ای در نظر بگیرند تا افرادی که خانه خالی دارند اطلاعات خود را در این سایت بارگذاری کنند و برای کسانی که داوطلبانه این کار را انجام دهند معافیت های مالیاتی در نظر گرفته شود.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=191632

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰