تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
4

فهرست جدید خانه های خالی در اختیار سازمان امور مالیاتی قرارمی‌گیرد

  • کد خبر : 191366
  • 16 خرداد 1402 - 21:06
فهرست جدید خانه های خالی در اختیار سازمان امور مالیاتی قرارمی‌گیرد
نشست مشترک سازمان امور مالیاتی و وزارت راه و شهرسازی با موضوع خانه‌های خالی با تاکید بر پیگیری فرآیند اخذ مالیات از واحد مسکونی خالی شناسایی شده برگزار شد.

جمهوریت-نشست مشترک سازمان امور مالیاتی و وزارت راه و شهرسازی با موضوع خانه‌های خالی با تاکید بر پیگیری فرآیند اخذ مالیات از واحد مسکونی خالی شناسایی شده برگزار شد.

به گزارش ایرنا، از وزارت راه و شهرسازی، نشست مشترک ساماندهی خانه‌های خالی و نحوه اخذ مالیات از آنها امروز سه شنبه (۱۶ خرداد) با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، سبحانیان رییس سازمان امور مالیاتی،‌ صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن، مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید، معاون مسکن و ساختمان و دیگر مدیران برگزار شد.

در این نشست نحوه اخذ مالیات از خانه‌های خالی، اولویت اخذ مالیات از مالکانی که بیش از دو واحد مسکونی خالی دارند و همچنین تاکید بر خوداظهاری در سامانه ملی املاک و اسکان مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست، ضمن ارایه آماری از بررسی خانه‌های خالی در شهرهای جدید پردیس، پرند، هشتگرد و شهر تهران، گزارشی از سوی سازمان امور مالیاتی مبنی بر نحوه همکاری با وزارت راه و شهرسازی ارایه شد.

یادآور می‌شود موضوع قانون دریافت مالیات از خانه‌های خالی از سال ۱۳۵۲ تاکنون مطرح بوده اما عزمی جدی برای اجرا قانون وجود نداشته که با برگزاری نشست‌ها و جلسات متعدد در این خصوص اقدام لازم در حال انجام است.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=191366

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰