تاریخ : دوشنبه, ۲۳ مهر , ۱۴۰۳ Monday, 14 October , 2024
3

حضور نهادهای نظارتی برای اموال تملیکی یک فرصت است

  • کد خبر : 249757
  • 23 مهر 1403 - 10:31
حضور نهادهای نظارتی برای اموال تملیکی یک فرصت است
نماینده دیوان محاسبات در هیات عالی نظارت سازمان اموال تملیکی با بیان اینکه با توجه به این سازمان نظارت پذیر است اما نظارت ها می بایست مستمر و سیستمی باشد ، گفت: حضور نمایندگان نهادها و مراجع نظارتی برای شما فرصت است که باید از آن بهره ببرید.

جمهوریت -به گزارش روابط عمومی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، حجت قاسمی نماینده دیوان محاسبات در هیات عالی نظارت در همایش سالانه مدیران کل ستادی و استانی که امروز یکشنبه ۲۲ مهرماه در مجموعه فرهنگی دشت بهشت برگزار شد، با تاکید بر اینکه نظارتی که چراغ راه است تا راه را از بی راهه تشخیص دهید.
نماینده دیوان محاسبات در هیات عالی نظارت به اقدامات و توفیقات سازمان در دوره کنونی اشاره کرد و بیان داشت: جمع شدن حراج حضوری و راه اندازی حراج خرده فروشی آنلاین سیستمی، تعیین تکلیف بسیاری از کالاها که سال ها بلاتکلیف مانده بود اتفاق کمی نیست.
وی ایجاد و ارتقای ساختار سازمان را یک رخداد مهم توصیف کرد و گفت: اجرای سامانه سیات، راه اندازی کمیته ورزش برای شادابی و نشاط کارکنان، خرید انبار و سایر اقدامات از جمله کارهای بزرگ و خوب انجام شده تلقی می شود. قاسمی خاطرنشان کرد: کمبود نیروی انسانی باید براساس قواره ساختار سازمان ترمیم گردد . یکی از مشکلات بحث نرم افزار حسابداری و گزارش گیری مالی در استان ها است. نظم و انضباط مالی بسیار مهم است.اگر فرایند ها سیستمی شود شفافیت و انضباط مالی که شعار اصلی دیوان محاسبات کشور است محقق می شود.نماینده دیوان محاسبات خطاب به مدیران سازمان تاکید کرد: نسبت به مسئله ترک فعل توجه فرمایید و اشرافیت به قانون داشته باشید. در برخی از انبارها شرایط انبارداری و چیدمان کالا خوب نیست.
قاسمی ضمن دفاع از هیات مدیره و مدیرعامل، بیان داشت: توانایی فردی مدیر نقش مهمی در اداره کارها دارد. بخشی از مشکلات سازمان فرا سازمانی و بخشی دورن سازمان می باشد که با هم اندیشی قابل حل است .
این مقام مسئول به مدیران توصیه کرد: باید علم و توانایی خودمان را نسبت به جایگاهی که داریم بدانیم و تلاش کنیم ارتقا یابد. با نمایندگان دیوان محاسبات در استان ها برای آشنایی با قوانین و مقررات ارتباط برقرار کنید و در بحث آموزش قوانین هم اندیشی کنند .
وی یادآور شد: سازمان اموال تملیکی بسیار نظارت پذیر است و نهادها و مراجع نظارتی برای شما فرصت هستند تا در جهت پیشبرد اهداف و وظایف قانونی از آنها بهره ببرید

بیشتر بخوانید:

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=249757

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰