تاریخ : شنبه, ۲۷ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 17 August , 2024
1
یعقوب رضازاده، عضو کمیسیون امنیت ملی در گفت و گو با جمهوریت:

پاسخ ایران به ترور هنیه بر اساس منافع ملی تعیین می‌شود| ایران تابع جنگ‌طلبی کشورهای دیگر نیست

  • کد خبر : 245496
  • 27 مرداد 1403 - 14:26
پاسخ ایران به ترور هنیه بر اساس منافع ملی تعیین می‌شود| ایران تابع جنگ‌طلبی کشورهای دیگر نیست
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دوازدهم درباره پاسخ ایران به ترور اسماعیل هنیه در تهران می گوید که انتقام ترور مهمان ایران قطعا انجام می شود اما زمان، مکان و چگونگی ان بر اساس منافع ملی تنظیم می شود.

جمهوریت–یعقوب رضازاده، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دوازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار جمهوریت درباره موضوع واکنش ایران به ترور اسماعیل هنیه در تهران گفت: قطعا ترور سردار شهید حاج اسماعیل هنیه که مهمان ما بودند توسط رژیم صهیونیستی یک جنایت است و ما موظف هستیم که جواب قاطع و دندان‌شکن بدهیم.
رضا زاده درباره نوع واکنش ایران به این موضوع تاکید کرد: این که کشورهای دیگر بر طبل جنگ بزنند برای ما تعیین کننده نیست و ما تابع آن ها نیستیم، ما پاسخ خود را بر اساس زمان، مکان و شرایط تعیین می کنیم.
وی ادامه داد: چگونگی پاسخ ایران به اسرائیل با توجه به منافع ملی تعیین می شود و نحوه تشخیص با فرماندهی کل با هماهنگی با سپاه است .
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین خاطر نشان کرد:تردیدی نیست که انتقام و پاسخ انجام خواهد شد اما درباره جزئیات ان در داخل کشور و بر اساس منافع و مصالح مدنظر مسئولان و مردم تصمیم گیری می شود.
دهم مردادماه سال جاری اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی حماس که برای شرکت در مراسم تحلفی مسعود پزشکیان به عنوان رییس دولت چهاردهم در تهران بود، در محل اقامت خود ترور شد.
خبرگزاری ایرنا، به نقل از روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در اطلاعیه‌ای نوشت: «آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند.».
ارتش اسرائیل به چندین رسانه خبری از جمله سی‌ان‌ان و خبرگزاری فرانسه گفته است که حاضر نیست در مورد گزارش‌ها در مورد مرگ اسماعیل هنیه اظهار نظر کند.
۱۳ مرداد روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه شماره ۳ اعلام کرد که «خونخواهی «شهید اسماعیل هنیه» قطعی و رژیم ماجراجو و تروریست صهیونی پاسخ این جنایت را که «مجازات سخت» است در زمان، مکان و کیفیت مقتضی، قاطعانه دریافت خواهد کرد».
در روزهای اخیر حماس و اسراییل دوباره به مذاکره بازگشته‌اند؛ اگرچه مشخص نیست نتیجه این مذاکره پس از ترور هنیه چه باشد اما در صورت کسب آتش‌بس، پاسخ احتمالی ایران نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=245496

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰