تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024
1

هشدار‌ روزنامه جمهوری اسلامی به پزشکیان درباره ترکیب کابینه

  • کد خبر : 243600
  • 06 مرداد 1403 - 9:48
هشدار‌ روزنامه جمهوری اسلامی به پزشکیان درباره ترکیب کابینه
این روزها اسامی افرادی برای وزارتخانه‌های مختلف و سایر صندلی‌های دولت چهاردهم از معاون اول گرفته تا بقیه معاونین رئیس‌ جمهور و رؤسای سازمان‌های وابسته به ریاست ‌جمهوری به گوش می‌رسد که اولاً تکراری هستند، ثانیاً وابسته به جناح‌ها هستند و ثالثاً وابسته به قشر مرفهی که از دردهای مردم بی‌خبرند.

جمهوریت-روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: این روزها اسامی افرادی برای وزارتخانه‌های مختلف و سایر صندلی‌های دولت چهاردهم از معاون اول گرفته تا بقیه معاونین رئیس‌ جمهور و رؤسای سازمان‌های وابسته به ریاست ‌جمهوری به گوش می‌رسد که اولاً تکراری هستند، ثانیاً وابسته به جناح‌ها هستند و ثالثاً وابسته به قشر مرفهی که از دردهای مردم بی‌خبرند.

این سازوکار تکراری ساخته و پرداخته سهم‌خواهی سران جناح‌های سیاسی است که این روزها بشدت در تکاپوی گنجاندن اسامی افراد وابسته به خود در فهرست اعضای دولت آینده هستند.

شورای راهبری دولت چهاردهم نیز با اینکه در ترکیب کمیته‌هایش دچار ایرادهائی هست، معلوم نیست بتواند پخت و پز نهائی خود را به مجلس برساند. در مسیر این کمیته‌ها تا مجلس، موانعی وجود دارند که هر کدام صاحب حق وتو هستند که نوزاد به کمک عمل جراحی به دنیا آمده آنها به احتمال زیاد یا ناقص‌الخلقه و یا با سر و کله‌ای غیر از آنچه آنها برای این بدن در نظر گرفته‌ بودند به مجلس عرضه خواهد شد.

اینکه مجلس دوازدهم با این موجود عجیب‌الخلقه چه کند نیز با کرام‌الکاتبین است.

رئیس دولت چهاردهم باید به این واقعیت توجه دقیق و عمیق داشته باشد که مردم از شنیدن نام‌های تکراری که سال‌های سال بر صندلی‌های دولتمردی تکیه زده بودند و وضعیت موجود کشور محصول حضور آنان در این مسئولیت‌هاست خسته شده‌اند. کاری کنید که اسامی جدیدی به گوش مردم بخورند، مردم حرف‌های تازه‌ای از دولتمردان بشنوند و احساس کنند قرار است فلک را سقف بشکافند و طرحی نو دراندازند.

اگر درِ دولت چهاردهم علیرغم آنهمه وعده‌های مردم‌پسند باز هم روی همان پاشنه قبلی بچرخد، همان بهتر که نچرخد.

متأسفانه آنچه این روزها درباره اعضاء دولت چهاردهم به گوش می‌رسد، اسامی تکراری کسانی است که اگر به فرض محال هنری هم داشتند آن را به خرج داده‌اند و ما را به این وضعیت نابسامان رسانده‌اند.

از دکتر پزشکیان که با صراحت خاص خود گفته است به آنها می‌گوئیم کمک کنید ولی افراد خودشان را به ما معرفی می‌کنند، این انتظار وجود دارد که پوسته‌ها را بشکند، از سدها عبور کند، برخلاف سنت سیئه حاکم بر روند تعیین اعضای دولت عمل کند و به تشخیص خود فهرست وزرای کابینه را به مجلس بدهد و برای سایر اعضای کابینه نیز زیر بار باج دادن به سران جناح‌ها و سهم‌خواهان قهاری که به شکل‌های مختلف در حال وارد ساختن فشار هستند نرود.

اگر قرار است با آمدن دولت چهاردهم اتفاق جدیدی بیفتد که به نفع مردم باشد، راهکار اینست که از همان اولین قدم که ترکیب کابینه است این اتفاق بیفتد. با کابینه تکراری و دولتی که بر مبنای سهم‌خواهی‌ها شکل گرفته باشد، هیچ اتفاق جدیدی نخواهد افتاد.

برای اینکه کابینه‌تان صدای بی‌صدایان باشد، آقای دکتر پزشکیان شما باید سنت‌شکنی کنید. به فیلم‌های دوران تبلیغات انتخاباتی نگاه کنید و ببینید چه کسانی تلاش می‌کردند دوربین‌ها آنها را در کنار شما ثبت کنند و چه کسانی بدون چنین تلاشی با شما همراهی کردند ولی به محض اینکه شما پیروز شدید، دیگر خودشان را به شما نشان نمی‌دهند. دسته اول، اصحاب بوی کبابند و دسته دوم اهل صواب. از اصحاب بوی کباب بپرهیزید و همکاران خود را از میان اهل صواب انتخاب کنید. آنها می‌خواهند صدای صاحبان صدای بلند را بلندتر کنند و اینها درصدد برمی‌آیند صدای بی‌صدایان باشند. شما سنت‌شکنی کنید و بدون تن دادن به سهم‌خواهان و باج‌طلبان و مافیاهای قدرت، اعضای کابینه خود را از میان مردم انتخاب کنید و بدانید که فقط با این روش موفق خواهید شد.

ضمناً چرا بعد از پیروزی در انتخابات از نهج‌البلاغه چیزی نمی‌خوانید آقای دکتر پزشکیان؟ مخاطبان شما برای نهج‌البلاغه خواندنتان دلشان تنگ شده است. این روزها که در آستانه تعیین اعضای کابینه قرار دارید چقدر مناسب است این جمله مولا را برای مردم بخوانید که:… اللهَ اللهَ فِی الطَّبَقَهِ السُّفْلی مِنَ الَّذینَ لا حیلَهَ لَهُمْ مِنَ الْمَساکینِ وَ الْمُحْتاجینَ وَ اَهْلِ الْبُؤْسی وَ الزَّمْنی… خدا، همراهی با مردم ضعیف که پناهی غیر از تو که حکمرانشان هستی ندارند را برعهده تو گذاشته است…

 

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=243600

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰