تاریخ : چهارشنبه, ۳ مرداد , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 July , 2024
0

این حیوانات می‌فهمند که شما استرس دارید یا نه

  • کد خبر : 243450
  • 03 مرداد 1403 - 13:22
این حیوانات می‌فهمند که شما استرس دارید یا نه
تحقیقات جدید نشان می‌دهد که سگ‌ها می‌توانند تشخیص دهند که آیا ما استرس داریم یا آرام هستیم! به نظر می‌رسد که این بازخورد حسی بر احساسات سگ‌های خانگی تأثیرگذار است.

جمهوریت–نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد که سگ‌ها قادرند بفهمند که انسان استرس دارد یا نه، شواهد اینطور عنوان می‌کند که بازخورد حسی بر احساسات و انتخاب‌های سگ تأثیر می‌گذارد. این یافته‌ها به تازگی در مجله Scientific Reports منتشر شد.

محققان انگلیسی در این زمینه خاطرنشان کردند که این کار برای سگ‌ها ساده است و حتی لازم نیست آنها انسان را به خوبی بشناسند تا بو را به این شکل تفسیر کنند. طبق اظهار نویسندگان این مطالعه، کسانی که سگ دارند، می‌دانند که حیوانات خانگی‌شان چقدر با احساسات و رفتار آنها (انسان) خو می‌گیرند و هماهنگ هستند. این مطالعه نشان می‌دهد که حتی بوی یک انسان پر استرس و ناآشنا، بر وضعیت عاطفی، درک پاداش و توانایی یادگیری سگ تأثیر می‌گذارد.

مدت‌هاست که تحقیقات بر «رایحه» به‌عنوان یک فاکتور مهم اما شاید نادیده‌گرفته‌شده از ارتباط عاطفی بین افراد تأکید دارند.

البته هنوز سؤال است که آیا سگ‌ها، حواس بویایی پیچیده‌تری نسبت به انسان‌ها دارند یا نه. به طور کل به نظر می‌رسد این حیوانات، احساسات انسان را از طریق بویایی درک کرده و مطابق با آن عمل می‌کنند. این یافته‌های نو در دنیای واقعی و در زمینه برقراری ارتباط میان انسان و حیوان بسیار کاربرد دارند. درک اینکه چگونه استرس انسانی بر سلامت سگ‌ها تأثیر می‌گذارد، برای نگهداری از سگ‌های خانگی و سگ‌های آموزشی و کمکی مهم است

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=243450

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰