تاریخ : شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 11 May , 2024
13

دور خیز پرویز فتاح برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰

  • کد خبر : 98950
  • 19 مرداد 1399 - 15:19
دور خیز پرویز فتاح برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰

جمهوریت : سید پرویز فتاح قره‌باغی متولد ۱۳۴۰ در ارومیه فعالیت سیاسی خود را از جهاد سازندگی آذربایجان غربی آغاز کرد، سپس به سپاه پاسداران پیوست. در دولت نهم و در فاصله سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۸ وزیر نیرو بود و از ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۴ بعنوان مدیرعامل بنیاد تعاون سپاه فعالیت می‌کرد. وی از دوستان قدیمی […]

جمهوریت : سید پرویز فتاح قره‌باغی متولد ۱۳۴۰ در ارومیه فعالیت سیاسی خود را از جهاد سازندگی آذربایجان غربی آغاز کرد، سپس به سپاه پاسداران پیوست. در دولت نهم و در فاصله سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۸ وزیر نیرو بود و از ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۴ بعنوان مدیرعامل بنیاد تعاون سپاه فعالیت می‌کرد. وی از دوستان قدیمی و نزدیک احمدی‌نژاد به شمار می‌رود که در کابینه دهم حضور نداشت و به سپاه بازگشت.

فتاح سپس با حکم رهبر انقلاب به ریاست کمیته امداد امام خمینی منصوب شد و در طول مدت نه چندان طولانی اقدامات چشمگیری در تغییر رویکردهای این نهاد در حمایت از اقشار مستمند انجام داد.

با انتصاب مرتضی بختیاری در تاریخ سی تیرماه ۱۳۹۸ به عنوان رئیس کمیته امداد، دوران فعالیت فتاح به عنوان رئیس این مجموعه پایان یافت.
رهبر انقلاب در تاریخ ۳۱ تیر ۱۳۹۸ طی حکمی پرویز فتاح را به سمت ریاست بنیاد مستضعفان منصوب کردند.

اما شب گذشته سید پرویز فتاح اما با حضور در برنامه “نگاه یک” شبکه سیما چهره ای کاملا انتخاباتی به خود گرفت.

فتاح با حمله به رئیس سابقش گفت: آقای احمدی نژاد رئیس جمهور سابق با مجوز در ملک مربوط به بنیاد مستضعفان با مساحت حدود هزار و ۸۰۰ متر مربع در منطقه ولنجک برای چند سال مستقر است. البته پیامی داده که آماده است به مرکز شهر منتقل شود، اما ملکی را با آن شرایط نداشتیم که تحویل دهیم، اما این موضوع هم باید مدت دار و محدود به زمان باشد. فتاح افزود: از روحیه مردمی آقای احمدی نژاد انتظار داریم تا این مال بیت المال به بنیاد برگردد و آن را بفروشیم که بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان ارزش دارد.

رئیس بنیاد مستضعفان در خصوص بازپس گیری و مستغلات تحت تملک افراد خاص گفت: در روز معارفه بنده در این سمت گفته بودم که برای بازپس گیری این املاک و مستغلات اقدام خواهم کرد و به طرق قانونی، در این باره قبل از آنکه ما وارد مراحل قانونی شویم برخی مانند خبرگزاری ایرنا و دانشکده خبر خودجوش اقدام به واگذاری املاک نمودند، اما برخی هم از راه و روند همکاری فاصله گرفته اند.

فتاح در خصوص باز پس گیری کاخ مرمر بیان کرد:​ این بنا سال‌ها در تملک آقای هاشمی رفسنجانی و سپس در دست تشخیص مصلحت بود و زمانی که دولت قصد بهره برداری دیگری از این ملک را داشت با همکاری آقای روحانی کاخ مرمر باز پس گرفته و با همکاری سازمان میراث فرهنگی قرار شد این بنا تبدیل به موزه گردد.

بازسازی‌های لازم انجام شد، اما هنوز هم آثار دردناکی در این کاخ خود نمایی می‌کند، زیرا در این کاخ آسانسور نصب کرده اند، حمام و جکوزی برقرار کرده اند و …، حال سوال اینجاست زمانی که این اتفاق می‌افتاده چرا خبری از میراث فرهنگی نبوده و اقدامی صورت نپذیرفته است؟

رئیس بنیاد مستضعفان به بازپس گیری مدرسه آقای حداد عادل اشاره کرد و افزود: ایشان برای احداث مدرسه فرهنگ در خیابان فرشته بنایی را اجاره نمودند و این اجاره چندین نوبت تمدید شد البته این اجاره بها با ملاحظات بوده و مشمول نرخ روز نمی‌شد، در حال حاضر موعد اجاره به سر رسیده است و باید تخلیه شود یا اجاره بها به نرخ روز تنظیم گردد که البته با توجه به گرانی آن منطقه احتمالاً تمدید اجاره بانرخ روز برای ایشان به صرفه نخواهد بود.

او با بیان اینکه ارزش ریالی ملک مدرسه فرهنگ در حال حاضر ۲۰۰ میلیارد تومان برآورده می‌شود، افزود: قطعاً پس از باز پس گیری این ملک به فروش می‌رسد و پول حاصله، صرف محرومیت زدایی خواهد شد.

رئیس بنیاد مستضعفان ادامه داد: آقای حداد عادل علاوه بر مدرسه فرهنگ، زمین دیگری برای ساخت مدرسه دریافت کرده بود که البته موفق به دریافت مجوز نشد، زیرا این زمین به متراژ ۸ هزار متر و منطقه هروی و بر روی گسل قرار دارد به همین دلیل آقای حداد عادل این ملک ۴۰۰ میلیارد تومانی را به ما تحویل داد و بدون شک هزینه این ملک هم پس از فروخته شدن، صرف محرومان و محرومیت زدایی خواهد شد.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: تاکنون هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان صرف خدمت رسانی و ارائه تسهیلات کرونایی به محرومان شده است و این روند ادامه دارد.

پرویز فتاح این روزها خود را در قامت کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ می بیند ، حال باید دید این سخنان صریح و جنجالی علیه حداد عادل رئیس شورای ائتلاف اصولگرایان تا چه حد می تواند افکار عمومی را به نفع او سوق دهد و یا تنها موجب دل چرکینی ریش سفیدان اصولگرا خواهد شد .
در هر حال انتخابات ۱۴۰۰ بر اساس شواهد و ظواهر امر ، رقابتی درون جبهه ای برای اصولگرایان است و در این میان تکثر کاندیداهایی که احساس تکلیف برای قبول مسئولیت ریاست جمهوری می کنند هر روز بیشتر خواهد شد.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=98950

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰