تاریخ : یکشنبه, ۱۱ شهریور , ۱۴۰۳ Sunday, 1 September , 2024
14

اما و اگرهای سرلیستی عارف

  • کد خبر : 88802
  • 05 آبان 1398 - 15:20
اما و اگرهای سرلیستی عارف

«علی شکوری راد» دبیر کل حزب اتحاد ملت در نشست خبری روز دوشنبه خود ضمن پاسخ به سوالات خبرنگاران، اهداف و راهبردهای انتخاباتی اصلاح طلبان در انتخابات آتی را اعلام کرد. اما آنچه به عنوان محور خبری مهم از این نشست در رسانه‌ها بازتاب یافت موضوع سرلیستی عارف در انتخابات اسفند ۹۸ بود. دبیرکل حزب […]

«علی شکوری راد» دبیر کل حزب اتحاد ملت در نشست خبری روز دوشنبه خود ضمن پاسخ به سوالات خبرنگاران، اهداف و راهبردهای انتخاباتی اصلاح طلبان در انتخابات آتی را اعلام کرد.

اما آنچه به عنوان محور خبری مهم از این نشست در رسانه‌ها بازتاب یافت موضوع سرلیستی عارف در انتخابات اسفند ۹۸ بود. دبیرکل حزب اتحاد ملت به موضوع سرلیستی مجدد «محمدرضا عارف» رئیس فراکسیون امید مجلس پرداخت و در پاسخ به پرسشی گفت که خبرهای شنیده شده او هم تا حدی موضوع سرلیست نبودن عارف را تایید می‌کنند. شکوری راد اما درباره جزییات تصمیمات آینده عارف چیزی نگفت.

گرچه دبیرکل حزب اتحاد ملت تاکید کرد که هنوز لیستی وجود ندارد که سرلیستی برای آن وجود داشته باشد اما گمانه‌زنی‌ها در این زمینه آغاز و حتی به جانشینان احتمالی عارف هم رسید و رسانه‌ها از چهره‌هایی مانند «حسن قاضی زاده هاشمی» وزیر پیشین بهداشت درمان و آموزشی پزشکی و همچنین «مسعود پزشکیان» نایب رئیس کنونی مجلس و نیز «علی مطهری» نماینده مردم تهران به عنوان چهره‌های جایگزین عارف نام بردند.

«علی صوفی» دبیرکل حزب پیشرو اصلاحات در واکنش به این اسامی ضمن تاکید بر اینکه هنوز روی مصادیق در جریان اصلاح طلبی توافقی انجام نشده؛ گفت: «قاضی زاده هاشمی وابستگی مشخصی به یک جریان سیاسی خاص ندارد، درباره مطهری هم احتمال هر چیزی هست و پزشکیان در سه دوره هشتم، نهم و دهم نماینده مردم تبریز در مجلس بود، امکان دارد در این دوره از تهران کاندیدا شود.»

«عبدالله ناصری» فعال سیاسی اصلاح طلب هم از تغییرات تازه ای در این جریان خبر داده و گفته است: «مهم‌ترین تغییر این است که آقای عارف کاندیدا نخواهد شد، در این رابطه هر چند که بنده عضو شورای عالی نیستم، اما حضور فعالی در جلسات دارم و این استنباط بنده است، از سوی دیگر آقای عارف نیم نگاهی به انتخابات ۱۴۰۰ دارد و به همین خاطر نامزد انتخابات مجلس یازدهم نخواهد شد.»

انتقادات ناتمام از عملکرد شورای عالی سیاستگذاری و اظهارنظرهای مختلف طی یک هفته گذشته درباره محوریت عارف در انتخابات آینده نشان می‌دهد گرچه اصلاح طلبان متقن و قاطع موضوع سرلیستی و محوریت عارف را رد نمی‌کنند اما در این زمینه تشکیک‌های زیادی وجود دارد و سکوت رئیس فراکسیون امید هم بر این ابهامات افزوده است.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=88802

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰