تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024
10

انتخاب رئیس و اعضای کمیته های شورای هماهنگی جبهه اصلاحات

  • کد خبر : 87531
  • 12 شهریور 1398 - 10:01
انتخاب رئیس و اعضای کمیته های شورای هماهنگی جبهه اصلاحات

جمهوریت: فعال اصلاح طلب با اعلام اسامی رئیس و اعضای کمیته های سیاسی و استانی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: دو نهاد شورای هماهنگی و جبهه اصلاح طلبان ایران اسلامی می توانند تمامی افراد حقوقی و حقیقی اصلاح طلب با تعاریف مشخص را زیر چتر خود جمع کند. «فاطمه راکعی» در گفت و گو با […]

جمهوریت: فعال اصلاح طلب با اعلام اسامی رئیس و اعضای کمیته های سیاسی و استانی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: دو نهاد شورای هماهنگی و جبهه اصلاح طلبان ایران اسلامی می توانند تمامی افراد حقوقی و حقیقی اصلاح طلب با تعاریف مشخص را زیر چتر خود جمع کند.

«فاطمه راکعی» در گفت و گو با ایرنا، گفت: “شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان” در دل “جبهه اصلاح طلبان ایران اسلامی” قرار دارد، تشکیل این جبهه الزام وزارت کشور بود و همان کارکرد شورای عالی را دارد که از نمایندگان احزاب و شخصیت های حقیقی اصلاح طلب تشکیل شده است. جبهه اصلاح‌طلبان ادامه شورای عالی سیاست‌گذاری است و فقط اسمش عوض شده و با همان شاکله شورای عالی به مسائل انتخاباتی می پردازد.

عضو کمیته سیاسی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات افزود: دو نهاد – شورای هماهنگی و جبهه اصلاح طلبان ایران اسلامی- خیلی مهم هستند می گذارد شرایط به شکل اصولی پیش برود و در آستانه انتخابات از التهابات سیاسی کشور کم می کند.

راکعی خاطرنشان کرد: شورای هماهنگی جبهه اصلاحات متشکل از ۳۰ حزب فعال اصلاح طلب است؛ بنابراین کمیته هایی که تشکیل شده می توانند در تسریع امور و کانالیزه کردن موثر باشند و نهایتاً مسائل را به شورا منتقل، تصویب و پیاده سازی کنند. در حال حاضر دو کمیته مهم سیاسی و استانی برای سیاستگذاری و دو کمیته پشتیبانی و مالی برای انجام امور اجرایی شورای هماهنگی شکل گرفته است.

دبیرکل جمعیت زنان مسلمان نواندیش اظهار کرد: کارکرد کمیته سیاسی شورای هماهنگی تنظیم راهبردهای این شورا و اتخاذ سیاست های کلان اصلاح طلبی است که در قالب بیانیه و اعلام موضع انجام می شود. کمیته استانی نیز به این دلیل شکل گرفته است که مسائل مهم سیاسی سطح کشور را به شورا هماهنگی انتقال دهد.

وی ادامه داد: انتخابات پیش رو مجلس شورای اسلامی برای ما بسیار اهمیت دارد؛ به همین دلیل لیست ها فراتر از نظرات شخصی باید تنظیم شود تا به شکل جبهه ای عمل کنیم و با توجه به شاخص های تعریف شده، افرادی را در لیست قرار دهیم که فارغ از اینکه تایید یا رد صلاحیت شوند باید قوی و تاثیر گذار و در قالب تعاریف نهادهای اصلاح طلب باشند.

راکعی با اعلام اینکه “عزت الله تقوائیان” به عنوان رئیس دوره ای این شورا انتخاب شده است، گفت: ریاست شورای هماهنگی به شکلی تعریف شده که همه احزاب بتوانند در بالاترین جایگاه اجرائی آن نقش داشته باشند و معتقدم این روش به پویائی شورا کمک می کند.

این فعال اصلاح طلب یادآور شد: در کمیته‌های تخصصی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات افرادی چون حسین کمالی، ژاله فرامرزیان، رحیم ابوالحسنی، علی ظفرزاده، یدالله طاهرنژاد، محمد سالاری، جواد امام، علی باقری، فاطمه راکعی، علی صوفی، افشین حبیب زاده، آذر منصوری، احمد حکیمی پور، محمد رضا راه چمنی حضور دارند و همچنین اسدالله عابدی به عنوان دبیر شورای هماهنگی جبهه اصلاحات انتخاب شد.

وی ادامه داد: اعضای کمیته استان ها شورای هماهنگی شامل شخصیت هایی چون عیسی چمبر، مصطفی کواکبیان، یدالله اسلامی، فرج کمیجانی، احمد شریف، محمد خون چمن، منصور مرادی، سیدرضا رئیس کرمی، مجید محتشمی و عزت الله تقواییان هستند.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=87531

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰