تاریخ : دوشنبه, ۳۰ مهر , ۱۴۰۳ Monday, 21 October , 2024
2

رعب و وحشت در بازار سکه!!

  • کد خبر : 250374
  • 30 مهر 1403 - 17:20
رعب و وحشت در بازار سکه!!
قیمت سکه در بازار ایران این روزها سر به فلک کشیده و لحظه ای نرخ آن تغییر می‌کند.بسیاری جهت حفظ ارزش سرمایه خود اقدام به خرید سکه کردند، اما نکته اصلی افزایش قیمت سکه چیست؟

جمهوریت–مجید باقربندی، کارشناس اقتصادی راست بازار نوشت:

قیمت سکه در بازار ایران این روزها سر به فلک کشیده و لحظه ای نرخ آن تغییر می‌کند.بسیاری جهت حفظ ارزش سرمایه خود اقدام به خرید سکه کردند، اما نکته اصلی افزایش قیمت سکه چیست؟

اگر خوب به بازار نگاهی بیاندازیم و نمودار رشد قیمت سکه را مرور کنیم متوجه نکته‌ی عجیبی می‌شویم و آن این که تغییرات نرخ سکه طلا همانند تغییرات نرخ‌دهی ارز در کانال‌های تلگرامی از یک ضرب آهنگ دقیق و منظم برخوردار است و این یعنی پشت پرده افزایش نرخ سکه قصه‌ی سودجویی وجود دارد.

چندی پیش روزهای حراج سکه از سوی بانک مرکزی افزایش یافت تا ضمن عرضه مناسب نسبت به تقاضای بازار در مرکز مبادله ارز و طلای ایران بسته جدیدی برای مدیریت این بازار رونمایی شد.اما نرخ بازار سکه افسار گسیخته‌تر از گذشته با شیب تندی صعودی شد.بسیاری از معامله گران معتقد هستند که این نقطه سقف صعود قیمت سکه است و در این مرحله خرید ممکن است موجب ضرر خریداران شود.

از سوی دیگر ظهر امروز بازار طلای ایران از عرضه سکه خودداری کرد تا تکلیف افسارگسیختگی بی‌مهابای نرخ سکه مشخص شود چرا که آن‌ها نیز متوجه نرخ‌های دور از منطق برای سکه شده بودند.در این میان سکه امروز به ۵۶ میلیون تومان هم رسید و به طرز عجیب و جذابی با بازگشت به قیمت ۵۵ میلیون تومان نشان داد بی‌محلی به این بازار می‌تواند قیمت‌ها را اصلاح کند و بی محلی به بازار ارز طلا و سکه می‌تواند تاثیر بسزایی در نرخ‌دهی مناسب و منطقی داشته باشد.

از بی‌منطق بودن قیمت‌دهی همین بس که ربع سکه با دلار ۱۲۰ هزار تومانی معامله می‌شود و سکه‌ی تمام با دلار ۸۰ هزار تومانی که وجود این حباب عجیب شاید برای سرمایه‌های مردم و سهامدارانی که از بازار بورس به سمت خرید سکه روانه شده اند خطرناک باشد.

با جایگزین کردن بازارهای مناسب جهت سرمایه‌گذاری از جمله صندوق‌های درآمد ثابت و سرمایه گذاری در بازارهایی که شخصیت سرمایه شما را از نام دلالی دور کند، راه گشای مناسبی برای حفظ و افزایش سرمایه شما است.

 

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=250374

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰