تاریخ : دوشنبه, ۱۶ مهر , ۱۴۰۳ Monday, 7 October , 2024
2

چراغ خاموش ذخایر ارزی ایران در تنش‌ها!

  • کد خبر : 249297
  • 16 مهر 1403 - 10:49
چراغ خاموش ذخایر ارزی ایران در تنش‌ها!
این روزها تنش‌های نظامی ایران به بالاترین سطح خود رسیده و دائما ابزارهای کنترلی بانک مرکزی برای فعالین بازار و معامله‌گران هویدا می‌شود.

جمهوریت –این روزها تنش‌های نظامی ایران به بالاترین سطح خود رسیده و دائما ابزارهای کنترلی بانک مرکزی برای فعالین بازار و معامله‌گران هویدا می‌شود.
اطلاعات محرمانه اقتصاد مدیا حاکی از آنست که بانک مرکزی ذخایر ارزی خود را قبلا به شکل گسترده‌ای تامین کرده که هر زمان از شبانه‌روز که اراده کند می‌تواند در بازارهای موازی ورود کرده و بازار را تحت کنترل خود قرار دهد.
پس از مداخله ۱۰۰ میلیون درهمی در بازار امارات در روزهای جمعه و شنبه، نشانه‌هایی از ورود و مداخله بازارساز در بازار دبی با حجمی معادل ۲۰۰ میلیون درهم، از صبح امروز مشخص شده و عوامل بانک مرکزی درحال تحرکاتی برای کنترل نرخ دلار با ابزار درهم هستند، از سلیمانیه و هرات نیز خبرهایی به گوش می‌رسد که عوامل بازارساز حضور فعالانه‌ای دارند.
این موضوع نشان از آمادگی کامل ایران برای هرگونه تنش نظامی و سیاسی و همچنین غنی بودن ذخایر ارزی بانک مرکزی در شرایط و مواقع بحرانی دارد و گویا تجربیات گذشته در نوسانات ارزی، کلاس درس مهمی برای فرزین و همکارانش بوده است

 

بیشتر بخوانید:

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=249297

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰