تاریخ : شنبه, ۳۰ تیر , ۱۴۰۳ Saturday, 20 July , 2024
1
مدیرعامل همراه‌اول:

فیلترینگ باعث کاهش شدید کیفیت اینترنت شده و تنها برنده‌اش فیلترشکن فروش‌ها هستند

  • کد خبر : 242943
  • 30 تیر 1403 - 14:22
فیلترینگ باعث کاهش شدید کیفیت اینترنت شده و تنها برنده‌اش فیلترشکن فروش‌ها هستند
مهدی اخوان بهابادی مدیرعامل همراه اول تصریح کرد: وقتی دو سوم مشترکین از فیلترشکن استفاده میکنند، واقعا تنها برنده این ماجرا و غائله دوستانی هستند که دارند فیلترشکن میفروشند.

جمهوریتمدیرعامل همراه اول گفت: فیلترینگ چند اثر منفی روی سیستم ما میگذارد، اثر منفی اول آن روی کیفیت اینترنت کشور است که یک قسمتی از گلایه به حق مشترکین در خصوص کیفیت اینترنت نتیجه پیاده سازی سامانه های فیلترینگ هست که در شبکه ارتباطی کشور دارند فعالیت میکنند و بعضا دقیق عمل نمیکنند و یک حجم پردازشی دارند انجام میدهند برای اینکه بتوانند فیلتر بکنند که به شدت اثر کاهش کیفیت روی اینترنت و تجربه مشترکین کل اپراتورهای کشور گذاشته و باعث کاهش و افت کیفیت شبکه اینترنت کشور شده و اپراتورهای کشور دست به گریبان این موضوع هستند.

دو سوم مشترکین از فیلترینگ استفاده میکنند

به گزارش خبرنگار آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، مهدی اخوان بهابادی صبح امروز در جلسه مجمع سهامداران همراه اول و در پاسخ به پرسش یکی از سهامداران در خصوص اثر  فیلترینگ روی کسب و کار همراه اول با بیان این موارد گفت: موضوع دیگر، فراگیرشدن فیلترشکن ها است، الان تقریبا در شبکه همراه اول حداقل دو سوم مشترکین همراه اول دارند از فیلترشکن استفاده میکنند.

 

فیلترشکن گوشی مردم را آلوده می کند

مدیرعامل همراه اول با طرح این سوال که استفاده از فیلترشکن چه تبعاتی روی شبکه ما دارد گفت: مشکل دیگری که فیلترینگ ایجاد میکند، مشکل امنیتی است، فیلترشکن گوشی مردم را آلوده میکند، در کنار فیلترشکن بودن، گوشی مشترک را به بد افزار آلوده میکنند و هر کدام این گوشی ها، به عنوان یک حمله کننده سایبری به شبکه ارتباطی کشور عمل میکند و هزینه بسیار بالایی از نظر فنی به اپراتورها تحمیل میشود تا امنیت شبکه را بتوانند دوباره برقرار بکنند.

وی گفت: موضوع دیگری که حادث میشود این است که وقتی فیلترشکن کار میکند، یک ریسورسی و منابعی را از شبکه اپراتور اشغال میکند، چون نحوه اتصال از طریق فیلترشکن با نحوه اتصال عادی متفاوت است، اپراتورها دارند بخشی از منابع سخت افزاری و لایسنس های نرم افزاری خود را صرف این میکنند که مردم با فیلترشکن متصل میشوند.

 

فیلترینگ بازی دو سر باخت است

مدیرعامل همراه اول تصریح کرد: وقتی دو سوم مشترکین از فیلترشکن استفاده میکنند، واقعا تنها برنده این ماجرا و غائله دوستانی هستند که دارند فیلترشکن میفروشند.

به گزارش خبرنگار ایستنا، اخوان گفت: ما معتقد هستیم که بسیار بالاتر از درآمد دیتایی که وارد اپراتورها میشود، چندین برابر آن دارد بابت هزینه فیلترشکن پرداخت میشود و غائله و ماجرای فیلترینگ به عقیده ما، بازی دوسر باخت است.

وی صراحتا اعلام کرد: استمرار وضعیت موجود قطعا اوضاع را نابسامان تر میکند، امیدوار هستیم که انشاالله در این حوزه در کشور تدابیری اتخاذ شود، آقای دکتر پزشکیان هم در شعارهای انتخاباتی شان اشاره کردند که در مورد فیلترینگ بازنگری خواهند داشت، بنظرمن سیاست ها در دولت بالاخره باید یک بار دیگر حلاجی و حل و فصل شود که اثر منفی آن روی اپراتور نداشته باشد.

مهدی اخوان در پایان تصریح کرد: به غلط گفته میشود که درآمد اپراتورها با فیلترینگ بالا میرود، که اصلا اینطور نیست و برای اپراتور جز هزینه هیچ فایده ای ندارد و به شدت مخالفش هستیم.

 

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=242943

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰