تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
2

هشدار پلیس فتا در مورد تبادل آنلاین ارز

  • کد خبر : 232102
  • 03 فروردین 1403 - 0:01
هشدار پلیس فتا در مورد تبادل آنلاین ارز
رئیس پلیس فتای پایتخت ضمن اشاره به تعطیلی برخی صرافی‌ها در تعطیلات نوروزی و استفاده برخی از مردم از فضای مجازی برای تبادل ارز اظهارکرد: بستر شبکه‌های اجتماعی از جمله تلگرام و اینستاگرام محل مناسبی جهت خرید و فروش ارز و یا تبدیل به ریال نیست، با توجه به تعطیلات نوروز و فعالیت نداشتن برخی از صرافی‌ها مسافران نوروزی مراقب باشند تا فریب مجرمان سایبری را نخورند و مورد سوء استفاده قرار نگیرند.

جمهوریت-سرهنگ داوود معظمی گودرزی  درباره خرید و فروش ارز در فضای اینستاگرام و تلگرام اظهارکرد: با توجه به ایام تعطیل و غیرفعال بودن برخی از صرافی‌ها شاهد این هستیم که مجرمین سایبری در فضای مجازی و به‌صورت ویژه در تلگرام و اینستاگرام در زمینه خرید و فروش ارز و تبدیل به ریال و بالعکس فعالیت می‌کنند. بسیاری از مسافران نیز از این بستر استفاده می‌کنند که غالبا مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند و در دام مجرمین سایبری گرفتار می‌شوند.

وی خطاب به مردم گفت: نکته بسیار مهم این است که اگر این افراد حتی در لحظه با شما تسویه حساب کردند نیز به واسطه آن‌ها خرید و فروش انجام ندهید چراکه ممکن است پول واریزی برای شما برای یک شاکی باشد که برای آن پرونده قضایی تشکیل شده است.

معظمی گودرزی درپایان توصیه کرد: فضای مجازی اصلا بستر مناسبی برای خریداری و تبادل ارز نیست چراکه کلاهبرداران اینترنتی از این بستر سوء‌استفاده می‌کنند و شما ممکن است در مقام متهم یا یکی از مولفه‌های جرم در پرونده‌های سایبری حاضر شوید و نیاز باشد تا توضیحاتی را ارائه دهید. بنابراین از این فضا به منظور تبادل ارز استفاده نکنید.

بیشتر بخوانید:
لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=232102

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰