تاریخ : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
2

توبان کرج- تهران فقط بنر النصر بود؛ مگر می شود؟!

  • کد خبر : 212754
  • 08 مهر 1402 - 19:41
توبان کرج- تهران فقط بنر النصر بود؛ مگر می شود؟!
بازیکن اسبق پرسپولیس با انتقاد از شرایط فوتبال ایران، بازی با النصر را ویترین ورزش ایران دانست که نشان دهنده شرایط ضعیف آن بود.

جمهوریتبازیکن اسبق پرسپولیس با انتقاد از شرایط فوتبال ایران، بازی با النصر را ویترین ورزش ایران دانست که نشان دهنده شرایط ضعیف آن بود.

به گزارش جی پلاس،با گذشت بیش از یک هفته از بازی پرسپولیس و النصر و فروکش کردن هیجانات پیرامون این بازی، حالا شاید با دید بازتری بتوان به بررسی این بازی، حواشی آن و وضعیت پرسپولیس پرداخت. دیداری که سوت آغاز آن قبل از حضور تیم ها روی چمن خراب آزادی زده شد و حواشی آن پر رنگ تر از متنش بود.

نبی الله باقری ها، بازیکن اسبق پرسپولیس،  درباره این بازی و شرایط قرمزها مقابل النصر گفت: درباره این بازی نمی توان بحث فنی داشت چون اتفاقاتی افتاد که هیچ جای دنیا تکرار نمی شود؛ من در مسیر کرج به تهران آنقدر بنر بازیکنان النصر را دیدم باور نمی شد. مگر می شود شما میزبان باشید و تا این اندازه از رقیب حمایت کنید؟ این یک طرف قضیه است. از طرف دیگر وضعیت وحشتناک ورزشگاه آزادی را دیدید که معلوم نیست با چنین شرایطی چرا باید بازی در آنجا برگزار شود؟

او ادامه داد: ما نباید به فوتبال فقط به عنوان یک ورزش نگاه کنیم؛ فوتبال می تواند نشان دهنده فرهنگ ما باشد که ایرانی ها را بهتر به دنیا نشان دهیم. چرا بازی در مشهد با آن چمن عالی ورزشگاه امام رضا برگزار نشد؟ ما فقط یاد گرفته ایم از مربیان به بهانه کلاس دانش افزایی پول بگیریم اما بدون هیچ خروجی.

بازیکن اسبق پرسپولیس گفت: ما باید مدیرانی را استخدام کنیم که آموزش ببینند. وقتی بازی پرسپولیس و النصر را نگاه می کردی، واقعا با خودت می گفتی کاش اصلا در ایران زندگی نمی کردیم. این فقط یک بازی نبود بلکه همه چیز ما را به تمسخر گرفت. تا جایی که این موضوع در فضای مجازی و شبکه های عربی چنان بازخوردی داشت. ما کشوری بزرگ هستیم و اسطوره ها و انسان های بزرگی داریم که همه بیرون گود هستند. این موضوع به زمین هم منتقل می شود و روی کیفیت فنی بازیکنان تاثیر دارد. بازیکن در حالی که بازی بزرگی را تجربه می کند، وضعیت چمن به آن شکل است.

مدافع اسبق تراکتور درباره حواشی پیرامون استقبال از رونالدو و هیجانات طرفداران، گفت: چه دلیلی دارد ما اینقدر هیجان زده شویم؟ درست است مردم ما هیجان زده اند و نمی توان جلویشان را گرفت، هر چند همه جای دنیا یک کریدور تعریف می شود و اتوبوس عبور می کند اما بماند. چطور می شود ورزشگاه آزادی را به این روز بیندازند؟ من جایی می خواندم با آب دریاچه چمن ورزشگاه را آبیاری کرده اند و چمن خراب شده. کاری که با ۱۰ تا ۱۵ میلیارد جمع می شد، فردی که معلوم نیست کیست، آمده و چنین کاری کرده؛ مدیری که سواد ندارد تا بداند وقتی آب راکد باشد در آن جلبک و… رشد می کند. یک استخر را اگر سه روز تصفیه نکنی لجن می بندد بعد با آب دریاچه چمن را آبیاری می کنند؟

باقری ها گفت: وقتی درباره فوتبال ایران حرف می زنیم آنقدر مشکلاتش زیاد است که اصلا نباید درباره مسائل فنی حرف زد. وقتی مجری شبکه عربی می گوید ما ۴۰ سال پیش از این دوربین ها استفاده می کردیم دیگر چه می شود  گفت. الان قرار است نیمار به ایران بیاید، آیا واقعا شرایط مواجهه با چنین تیم ها و بازیکنانی را داریم؟ اصلا مردم را نباید مقصر دانست. الان مدارک مربیگری را بخواهی آپدیت کنی باید چندین فیلتر را رد کنی. چطور یک نفر بدون هیچ تخصصی مدیر می شود؟ یک خانواده را هم بخواهی مدیریت کنی باید خیلی سیاست مدار و باهوش باشی تا بتوانی خانواده خودت را مدیریت کنی. اما افرادی هستند که اصلا مدیریت نمی دانند و به کسی هم جوابگو نیستند. الان بقیه ورزشگاه ها مانند تختی را ببینید که چه وضعیتی دارند.

مدافع اسبق پرسپولیس، در پاسخ به این سوال که با نصب وار در ورزشگاه مشخص شد مشکل خاصی برای این سیستم نیست اما انگار مدیران نمی خواهند تجهیزات روز دنیا را به ورزش ایران بیاورند، گفت: وقتی جایی نظم و مدیریت درست حاکم باشد، هیچ اختلاف مالی پیدا نمی شود ،اما هرجا بی نظمی باشد نمی توان نتیجه درستی دید. الان شرایط زمین ها آنقدر نامناسب است که ما می گوییم صد رحمت به دوران ما. زمان ما نمی گویم که خیلی عالی بود اما واقعا وضعیت خیلی بهتر بود. الان نمی دانم چطور با مردم و ورزشکارها برخورد می کنند و چرا شرایط اینطور است. فوتبال دیگر لذت بخش نیست و فقط همه چیز خلاصه شده در داد و بیداد که از تیم ملی تا لیگ های دسته پایین همین قضیه حاکم است.

او ادامه داد: شما ببینید کشورهای عربی چقدر در حوزه فوتبال سرمایه گذاری و پیشرفت کرده اند؛ شاید ده برابر پولی که به رونالدو داده اند را به او بدهید به ایران نیاید. چون رفتار با بازیکن را بلد نیستیم.

باقری ها درباره وضعیت فنی پرسپولیس در بازی مقابل النصر و شرایط تیم برای بازی های آینده، گفت: از نظر فنی هم که وضعیت مشخص است؛ چرا پرسپولیس عبدی را از دست داده در حالی که هنوز بازیکن مشخص و جایگزینی در خط حمله جذب نشده؟ عبدی بازیکن تاپی نبود اما در بازی های حساس به کمک پرسپولیس می آمد. چرا تیم یک گلر ذخیره ندارد که بیرانوند مجبور شود با آن شرایط بازی کند؟ اگر وضعیت او بدتر می شد چه کسی جوابگو بود؟  ما در یک زمین بد با رقیبی بازی کردیم که بازی را مدیریت کرد و برنده شد.

او ادامه داد: اصلا نمی شود درباره شرایط فنی حرف زد چون شرایط همه تیم ها همین است؛ الان نیمار قرار است مقابل نساجی بازی کند، سپاهان با الاتحاد و… که وضعیت هیچ تیمی تعریفی نیست.

کارشناس فوتبال ایران در بخشی از صحبت هایش درباره وضعیت فوتبال پایه گفت: الان یک نفر بخواهد مجری شود باید چندین فیلتر را رد کند، اما نصف مجریان تلویزیون مربی فوتبال شده اند و تیم دارند در حالی که هم نسل های ما مثل فراز فاطمی و عباس آقایی و… بیرون گود نشسته اند. مگر می شود وضعیت فوتبال اینطور باشد که مجری تلویزیون تیم داشته باشد؟ این ها همه دردهای فوتبال است که مشکل ساز شده.

او در پایان گفت: بازی با النصر، بیشتر واقعیت ورزش ما را نمایان کرد تا شرایط پرسپولیس؛ پرسپولیس یک تیم بود که باخت و تمام شد، اما آیا لیاقت و شان ورزش ما این است؟ هرچند پرسپولیس هم تحت تاثیر نام بازیکنان حریف نتوانست مثل همیشه باشد اما نشد. فوتبال ما در تک استعدادها خلاصه شده و کار تیمی نداریم. باید خداراشکر کنیم که گاهی اوقات به تیم های ژاپنی و کره ای نمی خوریم. ما الان با تیم های درجه سه عربی هم نمی توانیم بازی کنیم. آن ها دنبال کیفیت رونالدو نیستند بلکه می خواهند در کنار او، چند جوان به فوتبال بیایند و ساخته شوند. اما در فوتبال ما فقط تک استعدادها کار را در می آورند و خروجی این کار می شود بازی با النصر، وضعیت چمن ورزشگاه آزادی و…

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=212754

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰