تاریخ : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 7 May , 2024
8

دولت نجنبد ، فردا خیلی دیر است

  • کد خبر : 2312
  • 13 مرداد 1397 - 0:19
دولت نجنبد ، فردا خیلی دیر است

به گرارش جمهوریت ، بازار ارز و سکه در نوسان شدید است . در بی سابقه ترین نرخ افزایش قیمت ها ، ارزش برابری دلار برابر ریال ، در کمتر از یکسال ، دو و نیم برابر شده است. هنوز تحریم های ترامپ عملیاتی نشده که قیمت ها سر به فلک کشیده است .  بازار […]

به گرارش جمهوریت ، بازار ارز و سکه در نوسان شدید است . در بی سابقه ترین نرخ افزایش قیمت ها ، ارزش برابری دلار برابر ریال ، در کمتر از یکسال ، دو و نیم برابر شده است.

هنوز تحریم های ترامپ عملیاتی نشده که قیمت ها سر به فلک کشیده است .  بازار رها شده و هر کس بدون هیچ نظارتی ، کالا را به هر قیمتی که دلش بخواهد می فروشد.  مردم ناگزیر از خرید ، با تصویری مواجهند که کالاها روزانه یا گاهی به ساعت ، گران می شوند ، پس برای خرید شتاب می کنند.

هر کس پس انداز و اندوخته های خردش را تبدیل به طلا و دلار می کند تا همچون یخ در آفتاب تموز آب نشود.

در این وانفسای اقتصاد ، رئیس جمهور و وزرای اقتصادی اش گم شده اند. روحانی از صحبت با مردم پرهیز دارد و مقامات ارشد حتی صحبت های تکراری شان برای آرام کردن فضا را تکرار نمی کنند.

تا همین چندی قبل که اسب سرکش قیمت ها رمیدن آغاز کرده بود ، رئیس کل بانک مرکزی و سخنگوی دولت، مکرر مدعی بودند که قیمت ها کاذب و حباب است و مردم دست نگه دارند تا قیمت ها پایین بیاید، اما حباب نترکید و قیمت ها سر به فلک کشید تا مردم اندک اعتمادشان به تدبیر مسئولان اقتصادی را کنار بگذارند و برای حفظ سرمایه های خردشان ، خودشان دست به کار شوند و در این شرایط چه جای ملامت است .

بیش از دویست نماینده مجلس از رئیس جمهور می خواهند که ترکیب اقتصادی دولتش را تغییر دهد و روحانی کماکان سکوت می کند. مردم ، رسانه ها ، منتقدین و حتی حامیان دولت ، تاکید دارند که این دولت برای شرایط تحریم و جنگ سخت اقتصادی بسته نشده و تغییر فوری ضروری است اما روحانی ، کما کان ، یکون . هست ، چنانچه بود.

نگارنده بر این باور نیست که وزرای جدید می توانند شق القمر کنند، اما در ناتوانی ترکیب فعلی تردیدی نیست.

دولت اگر امروز نجنبد ، شاید فردا خیلی دیر باشد.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=2312

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰