تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024
3

پرسپولیس و بار کجی که به منزل نرسید!

  • کد خبر : 221934
  • 17 آذر 1402 - 14:09
پرسپولیس و بار کجی که به منزل نرسید!
پرسپولیس پس از ناکامی‌های اخیر وارد یک بحران جدی شده است.

جمهوریت-پرسپولیس پس از ناکامی‌های اخیر وارد یک بحران جدی شده است.

سپهر ستاری: پرسپولیس این هفته یکی از تلخ‌ترین شکست‌های چند سال اخیر خود را در ورزشگاه آزادی تجربه کرد. باخت خانگی مقابل الدحیل قطر و حذف از لیگ قهرمانان آسیا اتفاقی بود که هواداران پرسپولیس اصلا انتظارش را نداشتند و پس از بازی حسابی از عملکرد مدیریت، کادر فنی و بازیکنان انتقاد کردند.

در سال‌های اخیر کمتر پیش آمده بود هواداران پرسپولیس به این شکل از عملکرد تیم‌شان انتقاد کنند ولی ناکامی‌های اخیر کاسه صبر آن‌ها را لبریز کرد. با ناکامی مقابل الدحیل، حالا پرسپولیس ۶ بازی متوالی است که موفق به پیروزی نشده و در یک بحران بزرگ به سر می‌برد. بحرانی که با توجه به اتفاقات چند ماه اخیر این باشگاه چندان هم دور از انتظار نبود.

ناهماهنگی در باشگاه و تیمی که بدون مهاجم بسته شد!

باشگاه پرسپولیس پیش‌فصل مناسبی را سپری و این موضوع حالا خودش را نشان داده است. تمرینات پرسپولیس به دلیل اعتصاب بازیکنان دیرتر از سایر تیم‌ها آغاز شد و اردوی این تیم هم برگزار نشد تا سرخپوشان یکی از بدترین پیش‌فصل‌های خود در چند سال اخیر را سپری کنند. موضوعی که احتمالا روی مصدومیت‌های اخیر بازیکنان و مشکلات بدنی آن‌ها تاثیرگذار بوده است. از طرفی عدم هماهنگی درست بین مدیریت و کادر فنی باعث شد تا پرسپولیس در خط حمله به خوبی تقویت نشود.

پس از جدایی عیسی آل‌کثیر و قرار گرفتن لئاندرو پریرا در لیست مازاد، پرسپولیس قصد داشت تا با جذب یک مهاجم خارجی در کنار شهاب زاهدی خط حمله خود را تقویت کند. با این حال کادر فنی این تیم در معرفی گزینه به مدیریت باشگاه تعلل کرد و درویش هم در مصاحبه اخیر خود به این موضوع اشاره داشت. خرید فیلیپه کایسدو هم در آخرین ساعات نقل‌و انتقالات منتفی شد و پس از مخالفت گل‌محمدی با جذب استفان یووتیچ، در نهایت نبیل باهویی بدون تایید گل‌محمدی با پرسپولیس قرارداد امضا کرد. موضوعی که خشم سرمربی پرسپولیس را به دنبال داشت و گل‌محمدی تا همین حالا اقبال خاصی نسبت به استفاده از باهویی نشان نداده است. البته این مهاجم سوئدی هم در دقایقی که به میدان رفته عملکرد بسیار بد و ناامیدکننده‌ای داشته و با ادامه این روند ممکن است حتی نیم‌فصل از پرسپولیس جدا شود. درویش سال گذشته هم یورگن لوکادیا را بدون تایید گل‌محمدی جذب کرده بود ولی فاصله فنی لوکادیا و باهویی به قدری زیاد است که او نمی‌تواند این دو خرید را باهم مقایسه کند.

جدایی عبدی و مخالفت با بازگشت عیسی

اوج تصمیمات عجیب باشگاه پرسپولیس جایی رقم خورد که پس از عدم جذب مهاجم خارجی، گل‌محمدی با جدایی قرضی مهدی عبدی و پیوستن او به یکی از رقبای مستقیم یعنی تراکتور موافقت کرد. تصمیمی که با انتقادات زیادی همراه شد و عملکرد مناسب عبدی در تبریز هم نشان داد او می‌توانست در این شرایط به پرسپولیس کمک کند. از طرفی پس از ثبت نشدن قرارداد عیسی آل‌کثیر با سپاهان به دلیل مشکلات سقف بودجه، بحث بازگشت او به جمع پرسپولیس هم مطرح شد ولی گل‌محمدی به دلیل رفتار عیسی در جدایی از تیمش، به او اجازه بازگشت نداد.

در آن مقطع احتمالا گل‌محمدی تصور می‌کرد با جدایی عبدی و عدم بازگشت آل‌کثیر باشگاه ناچار به خرید یک مهاجم گران‌قیمت خارجی خواهد شد ولی درویش در اقدامی عجیب نبیل باهویی را به خدمت گرفت. مهاجمی که در این هفته‌ها کیفیت فنی پایینی از خود نشان داده و اصلا به کار پرسپولیس نیامده است.

اوج‌گیری اختلافات و قهر یحیی

اواسط مهرماه بود که سرانجام اختلافات رضا درویش و یحیی گل‌محمدی علنی شد و سرمربی پرسپولیس استعفا داد. گل‌محمدی با توجه به عدم پرداخت آپشن‌های قرارداد فصل گذشته و درصدی از قرارداد دو فصل قبل تصمیم گرفت قراردادش را فسخ کند و راهی دوبی شود. اتفاقی که تعطیلی دو روزه تمرینات را هم به دنبال داشت و گل‌محمدی در یک مصاجبه مفصل و جنجالی از عملکرد درویش انتقاد کرد. مشابه این اتفاق پس از شکست مقابل سپاهان و جریمه ۱۰ درصدی بازیکنان هم رخ داد تا مشخص شود رابطه مدیریت و کادر فنی پرسپولیس اصلا جالب نیست.

اختلافات داخلی باشگاه در کنار تعطیلی و اعتصاب در تمرینات سرانجام در چند هفته اخیر تاثیر خود را نشان داد و حالا پرسپولیس ۶ بازی متوالی رنگ برد را ندیده است. عملکردی که حالا جایگاه درویش و گل‌محمدی را به خطر انداخته و هیچ بعید نیست که یکی از آن‌ها یا حتی هر دو نفر پرسپولیس را ترک کنند. در حال حاضر چند گزینه برای جانشینی درویش مطرح شده ولی با توجه به فاصله کم باقیمانده تا دربی بعید است در این روزها تغییری رخ دهد. از طرفی بحث بازگشت برانکو ایوانکوویچ پس از جام ملت‌های آسیا هم وجود دارد. البته پرسپولیس این فرصت را دارد تا با برد در دربی ۲۳ آذر تمام اتفاقات تلخ اخیر را فراموش کند و دوباره به مسیر موفقیت برگردد.

آشتی‌کنان درویش و گل‌محمدی یا تکرار ماجرای کاشانی و دایی؟

در روزهای اخیر و پس از جدی شدن بحث جدایی درویش و گل‌محمدی، حالا شایعاتی در خصوص آشتی‌کنان این دو نفر هم به گوش می‌رسد و ممکن است آن‌ها فعلا صلح کنند. در چند سال اخیر کمتر پیش آمده بود که مدیرعامل و سرمربی پرسپولیس تا این حد باهم دچار اختلاف شوند. یکی از جدی‌ترین موارد درگیری‌های مدیرعامل و سرمربی در پرسپولیس به ماجرای علی دایی و حبیب کاشانی در لیگ دهم برمی‌گردد. جایی که آن‌ها چندین بار از خجالت هم درآمدند و در نهایت هم کار به جدایی علی دایی رسید. البته این دو نفر تا پایان فصل هم را تحمل کردند و پرسپولیس را به قهرمانی جام حذفی رساندند ولی در ادامه حاضر به ادامه نشدند.

سابه اختلافات این دو نفر حتی در لیگ یازدهم هم روی سر پرسپولیس بود و در همان دیدار نخست هواداران این تیم با شعار علیه حمید استیلی که جانشین دایی شده بود و تشویق شهریار این موضوع را نشان دادند. ادامه این موضوع در نهایت باعث شد کاشانی و استیلی هم نتوانند در پرسپولیس به کارشان ادامه دهند.

حال باید دید ماجراهای داخلی باشگاه پرسپولیس به کجا خواهد رسید و این تیم پس از حواشی اخیر می‌توانند دوباره به روند موفقیت برگردد یا اتفاقات دیگری در ادامه فصل رخ خواهد داد. درویش و گل‌محمدی دیروز هم با وساطت بازیکنان جلسه‌ای در تمرین برگزار کردند و به نظر می‌رسد فعلا اوضاع بین آن‌ها آرام شده است. اتفاقی که البته کمی دیر رخ داد و نتیجه تمام این اتفاقات حذف پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا بود.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=221934

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰