تاریخ : جمعه, ۴ خرداد , ۱۴۰۳ Friday, 24 May , 2024
2

برنامه شورای ائتلاف اصولگرایان(شانا) در انتخابات

  • کد خبر : 216342
  • 01 آبان 1402 - 12:03
برنامه شورای ائتلاف اصولگرایان(شانا) در انتخابات
سخنگوی شورای ائتلاف با اشاره به فعالیت‌های انتخاباتی این شورا، درباره کارگروه «نظارت و ارزیابی» و کارگروه «انتخابات» سخن گفت.

جمهوریت – «امیرابراهیم رسولی» سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با ایرنا، با اشاره به لزوم افزایش مشارکت مردم در انتخابات مجلس اظهار کرد: بعضی جریان‌ها قصد دارند فشار را روی تعدادی از نهادها بگذارند و گمان می‌کنند این فشارها، مشارکت را افزایش خواهد داد. وی افزود: آنچه موجب افزایش مشارکت می‌شود، صحبت درباره برنامه‌های آینده و کارآمدی افراد است؛ باید به این باور برسیم که «امید» مبنای مشارکت است.

رسولی گفت: کاندیداهایی که فکر می‌کنند توانمندی و کارآمدی دارند، باید امیدآفرینی کنند و همین موضوع، باعث افزایش مشارکت مردم در انتخابات خواهد شد.

سخنگوی شورای ائتلاف گفت: نیاز امروز مردم این است که کاندیداها بتوانند نواقص گذشته را برطرف کنند و برای آینده برنامه داشته باشند؛ اگر این امیدآفرینی در کنار کارآمدی افزایش پیدا کند، مشارکت هم افزایش می‌یابد؛ اما اگر صرفا شعاری عمل کنیم، اتفاقی نخواهد افتاد.

وی با اشاره به برنامه‌های انتخاباتی شورای ائتلاف، تصریح کرد: شورای ائتلاف، جلسات و برنامه‌های خود را به طور منظم و در چند بخش دنبال می‌کند؛ یک بخش کار ما، فعالیت کارگروه نظارت و ارزیابی است.

رسولی در این‌باره، آماده‌سازی کارنامه کیفی و کمی نمایندگانی که از سوی شورای ائتلاف در مجلس یازدهم حضور دارند را وظیفه «کارگروه نظارت و ارزیابی» اعلام کرد.

وی افزود: از طرف دیگر، کاندیداهایی که بعد از ثبت‌نام قطعی وارد رقابت می‌شوند نیز توسط این کارگروه، مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

رسولی گفت: کاندیداهای جدید را در کنار دیگر کاندیداهای مطرح، مورد ارزیابی قرار می‌دهیم و تفاوتی میان افراد برای ما وجود ندارد. وی اضافه کرد: این ارزیابی‌ها با هدف رسیدن به افرادی که در افزایش مشارکت کمک‌کننده باشند، صورت می‌گیرد.

رسولی تصریح کرد: در تهران، شورای مرکزی شورای ائتلاف هفته‌ای یک بار تشکیل جلسه می‌دهد که قبلا این جلسات، دو هفته یک بار بود. در نقاط دیگر نیز شورای ائتلاف استان‌ها ‌و شهرستان‌ها فعال شده‌اند.

وی با بیان اینکه «کارگروه انتخابات» شورای ائتلاف، برای انتخابات در تهران مدل‌هایی را مورد مطالعه و بررسی قرار داده، تصریح کرد: قصد داریم از میان مدل‌های مورد بررسی که هنوز قطعی و نهایی نشده‌اند، به بهترین مدل دست یابیم تا زمینه برای انتخاب و حضور افراد شایسته و کارآمد در مجلس آینده فراهم شود.

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی(شانا) به ریاست غلامعلی حداد عادل، یک جبهه ائتلافی وابسته به اصول‌گرایان است که در آستانه انتخابات مجلس یازدهم(اسفند ۹۸) موجودیت یافت. نام فهرست انتخاباتی این شورا در انتخابات مجلس یازدهم، «ایران سربلند» بود. این شورا در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ از آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی حمایت کرد.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=216342

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰