تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024
3
در گفتگو با جمهوریت مطرح شد:

پزشکیان: نمی‌توان مجلسی درست کرد که همه «به به و چه چه» کنند

  • کد خبر : 206331
  • 25 مرداد 1402 - 14:33
پزشکیان: نمی‌توان مجلسی درست کرد که همه «به به و چه چه» کنند
برای گرم شدن فضای انتخابات باید اجازه حضور کاندیداها از تمامی گروه ها در رقابت های انتخاباتی داده شود. وقتی بزرگ یک قبیله، قوم و حزب و جناحی وسط میدان آید، طرفداران او هم به تبع آن ها در انتخابات مشارکت می کنند.

جمهوریت – یک نماینده اصلاح طلب مجلس تایید صلاحیت گسترده داوطلبان حضور در انتخابات مجلس را در افزایش مشارکت مردم تاثیرگذار خواند و گفت: نمی‌توان مجلسی درست کرد که همه «به به و چه چه» کرده و همه چیز را توجیه کنند. بالاخره یک عده ای وجود دارند که نسبت به وضعیت موجود حرف هایشان را مطرح می کنند.

مسعود پزشکیان در گفت و گو با جمهوریت  در تبیین راهکارهای گرم کردن تنور انتخابات کفت: اگر شورای نگهبان اجازه حضور کاندیداهایی از تمام سلایق مردم در رقابت های انتخاباتی را بدهد ، شاهد مشارکت پرشور مردم خواهیم بود اما اگر تنها اجازه حضور یک گروه، جناح و تفکر و یا افراد دسته چندم از یک طیف داده شود، انگار به مردم می گوییم که در انتخابات شرکت نکنند.

وی ادامه داد: برای گرم شدن فضای انتخابات باید اجازه حضور کاندیداها از تمامی گروه ها در رقابت های انتخاباتی داده شود. وقتی بزرگ یک قبیله، قوم و حزب و جناحی وسط میدان آید، طرفداران او هم به تبع آن ها در انتخابات مشارکت می کنند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: افراد از جناح های مختلف نظر و دیدگاه خود را دارند؛ نمی توان مجلسی درست کرد که همه «به به و چه چه» کرده و همه چیز را توجیه کنند. بالاخره یک عده ای وجود دارند که نسبت به وضعیت موجود حرف هایشان را دارند که حرف مردم است.

پزشکیان در جمع بندی بیان کرد: در صورت تایید صلاحیت گسترده کاندیداهای مجلس، شاهد مشارکت گسترده مردم در انتخابات خواهیم بود که البته بعید می دانم این اتفاق بیفتد.

وی تاکید کرد: باید اجازه حضور همه مردم در صحنه انتخابات داده شده و از سرمایه اجتماعی استفاده کنیم چون حتی اگر علامه دهر بوده و هر فناوری داشته باشیم اما سرمایه اجتماعی نداشته باشیم امکان ماندن‌مان بعید است؛ باید مردم را داشته باشیم.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=206331

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰