تاریخ : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 7 May , 2024
3

پزشکیان: اصلاح قانون انتخابات حلقه را تنگ‌تر می‌کند/ مشروعیت داریم اما کم کم مقبولیت در حال از دست رفتن است

  • کد خبر : 202574
  • 07 مرداد 1402 - 9:47
پزشکیان: اصلاح قانون انتخابات حلقه را تنگ‌تر می‌کند/ مشروعیت داریم اما کم کم مقبولیت در حال از دست رفتن است
پزشکیان: با این وضعیت سوال این است، مردمی که مثل ما فکر نمی کنند مردم این کشور نبوده و حق بیان نظر، حضور و اعلام رای ندارند؟ وقتی اینها حذف می شوند یعنی خود به خود کاری می کنیم که یک عده از مردم را مقابل خودمان قرار دهیم.

جمهوریت – یک‌ نماینده اصلاح طلب مجلس راهکار افزایش مشارکت در انتخابات را حضور همه کاندیداها با سلایق مختلف دانست و گفت: باید حرف مردم را شنید و اجازه حضور به نمایندگان آن ها در مجلس را داد.

مسعود پزشکیان در گفت و‌گو با  خبرنگار جمهوریت در تحلیلی از فضای انتخاباتی کشور، به قانون اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس اشاره و اظهار کرد: این قانون مجلس، حلقه را تنگ‌تر و تنگ‌تر می‌کند، لذا احتمال اینکه شاهد انتخابات پرشور و رونقی باشیم، خیلی کم است.

وی درباره راهکار افزایش مشارکت در انتخابات گفت: برای اینکه مشارکت در انتخابات افزایش پیدا کند، باید بپذیریم که نماینده ای از هر سلیقه و گروه فکری در مجلس حضور داشته باشد نه اینکه هر کسی که مثل ما فکر نمی‌کند، نمی‌بیند و حرف نمی‌زند جایی در مجلس نداشته باشد.

پزشکیان افزود: با این وضعیت سوال این است، مردمی که مثل ما فکر نمی کنند مردم این کشور نبوده و حق بیان نظر، حضور و اعلام رای ندارند؟ وقتی اینها حذف می شوند یعنی خود به خود کاری می کنیم که یک عده از مردم را مقابل خودمان قرار دهیم.

نماینده تبریز در مجلس درباره پیامدهای فضای سرد انتخابات گفت: هر حاکمیتی دارای مشروعیت و مقبولیت است؛ ما مشروعیت داریم اما کم کم مقبولیت در حال از دست رفتن است ، لذا وقتی مقبولیت از دست رود دیگر نمی توان مشروع ماند و این خطرناک است.

وی در جمع بندی بیان کرد: انتظار می رود هر سلیقه ای کاندیدا در انتخابات داشته باشد، چون قرار است نمایندگان مردم انتخابات شوند، نمایندگان مردم آن هایی نیستند که مثل ما فکر می کنند؛ یک عده ای خلاف نظر ما فکر می کنند، اما نماینده آن ها در مجلس نیست و کسی حرف آن ها را نمی زند و نمی شوند.

پزشکیان ادامه داد: باید اجازه داد نماینده همه سلایق مردم در مجلس حضور داشته و نظرات خود را مطرح کنند؛ اگر خلاف شرع و قانون بود، شورای نگهبان می تواند آن را قبول نکند اما باید حرف مردم را شنید و اجازه حضور به نمایندگان آن ها در مجلس را داد.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=202574

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰