تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
3

امسال یکهزار دستگاه ماشین‌آلات راهداری به ناوگان راهداری افزوده می‌شود

  • کد خبر : 205434
  • 18 مرداد 1402 - 20:18
امسال یکهزار دستگاه ماشین‌آلات راهداری به ناوگان راهداری افزوده می‌شود
وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر ارتقای سطح کیفی و کمی خدمات رسانی به زائران اربعین از افزودن یکهزار دستگاه راهداری به ناوگان حمل و نقل جاده‌ای طی امسال خبر داد.

جمهوریت -وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر ارتقای سطح کیفی و کمی خدمات رسانی به زائران اربعین از افزودن یکهزار دستگاه راهداری به ناوگان حمل و نقل جاده‌ای طی امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی امروز ۱۸ مرداد در حاشیه گردهمایی مدیران ستادی و استانی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در گفت‌وگو با خبرنگاران یکی از رئوس برنامه‌های سازمان راهداری را تجهیز و نوسازی ناوگان ماشین‌های راهسازی برشمرد و گفت: امسال یکهزار دستگاه ماشین‌آلات به شبکه راهداری کشور افزوده می‌شود. امروز نیز ۱۱۰ دستگاه ماشین‌آلات به ماشین‌آلات سنگین راهداری کشور به ارزش یک هزار میلیارد تومان به سفارش داخل افزوده شده است.

عضو کابینه دولت سیزدهم اقدام اساسی وزارت راه و شهرسازی را در سازمان راهداری تجهیز ناوگان جاده‌ای عنوان کرد و افزود:  در تلاش هستیم تا ناوگان هرچه سریع‌تر از طریق تعمیرات و یا خرید نوسازی شود.

به گفته بذرپاش جهت‌گیری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نوسازی فرایندهای این سازمان است که در این خصوص کارهای متعددی در حال انجام است که بخشی از آنها شامل کنترل سطح جاده برای افزایش ایمنی، روکش آسفالت و طرح‌های مختلف بهسازی راه‌هاست که همه این موارد با پایش‌های مستمر در حال انجام است.

وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از صحبت‌های خود بهره‌مندی از ظرفیت‌های  فناورانه را به منظور کاهش هزینه و افزایش دقت و ارتقاء کیفیت در ارکان مختلف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مورد تاکید قرار داد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: آموزش استفاده از ماشین آلات مختلف به رانندگان از طریق شبیه‌سازهای ماشین‌آلات و همچنین بهره‌مندی از راه هوشمند از دیگر اقداماتی است که به نوعی کنترل تمامی راه‌های کشور را تحت قالب سامانه هوشمند، برای پویش، انجام اقدامات اصلاحی، بهسازی و روش‌های نگهداری در برنامه دارد.

وی تصریح کرد: راه هوشمند مسیر فرایند نگهداری راه‌ها را تغییر می‌دهد.

بذرپاش در بخش دیگری از سخنان خود به سفرهای اربعین اشاره کرد و گفت: اعزام مسافران اربعین از دو هفته آینده اغاز می‌شود. با وجود آنکه عملیات انتقال مسافران و زائران مصادف با فصل گرم سال است با این حال هم سطوح کیفیت خدمات و هم کمیت سفرهای اربعین رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در ناوگان اتوبوسرانی داخلی حدود ۷۰۰۰ اتوبوس در خدمت اعزام زائران برنامه‌ریزی شده است.

بذرپاش تجهیز مناسب ۴ پایانه اصلی مهران، شلمچه، چذابه و خسروی را از ویژگی‌های سفرهای اربعین امسال عنوان کرد و گفت: زیرساخت‌های خوبی در ۴ پایانه مرزی اربعین نسبت به سال گذشته تدارک دیده شده است که بخشی از آنها شامل نوسازی تجهیزات، تعبیه وسایل سرمایشی و آماده سازی پارکینگ‌هاست.

به گفته بذرپاش در پایانه برکت مهران یکی از بزرگترین پارکینگ‌های خودروی عمومی آسفالت انجام شده و از جهت وسعت نیز افزایش قابل ملاحظه‌ای یافته است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در حوزه هوایی حدود ۲۰۰۰ پرواز در فاصله ۲۵ روز تدارک دیده شده که قابلیت افزایش دارد.

وی تصریح کرد: برای سفرهای اربعین امسال برنامه ریزی شده تا سفری ایمن و مناسب برای زائران تدارک دیده شود.

بذرپاش گفت: در حوزه ریلی حدود ۶۰۰ هزار بلیت رفت و برگشت امکان سنجی شده است که زائران را به مقصد خرمشهر، اهواز، آبادان منتقل می‌کند. همچنین یک ریل‌باس از خرمشهر به صورت رایگان تا مرز شلمچه برای زائران در نظر گرفته شده است‌.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=205434

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰