تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024
2
راستینه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس تبیین کرد:

نقاط قوت لایحه عفاف و حجاب از نظر کمیسیون فرهنگی مجلس: حوزه تبیینی و اقناعی در لایحه تقویت شده است

  • کد خبر : 204758
  • 16 مرداد 1402 - 13:50
نقاط قوت لایحه عفاف و حجاب از  نظر کمیسیون فرهنگی مجلس: حوزه تبیینی و اقناعی در لایحه تقویت شده است
در صورت موافقت مجلس با بررسی لایحه عفاف و حجاب طبق اصل ۸۵ قانون اساسی (بررسی در کمیسیون به جای صحن علنی)، بررسی لایحه تا پایان مرداد نهایی و به شورای نگهبان ارسال می شود.
جمهوریت – سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخش های ایجابی، فرهنگی و اغناعی به لایحه عفاف و حجاب اضافه شده است، گفت: در لایحه عفاف و حجاب حوزه تبیینی و اقناعی تقویت شده است.
احمد راستینه در گفت و گو با خبرنگار جمهوریت در توضیح اهمیت لایحه عفاف و حجاب گفت:  بر اساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی دستگاه های مختلف وظایف متعددی در حوزه آموزش و مباحث اقناعی داشتند که متاسفانه برخی از آن ها به وظایف خود عمل نکردند.
وی ادامه داد: بر این اساس رویکرد لایحه عفاف و حجاب تعیین ضمانت های قانونی برای اجرایی کردن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی توسط دستگا ها در حوزه عفاف و حجاب است که مطابق با آن حوزه تبیینی و اقناعی در این لایحه تقویت شده است.
این نماینده مجلس در توضیح نقاط قوت لایحه عفاف و حجاب گفت: با توجه به ضمانت های قانونی پیش بینی شده برای اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی  در لایحه عفاف و حجاب، این مصوبات ظرفیت های عملیاتی و اجرایی پیدا می کند؛ اگر دستگاهی به وظایف خود عمل نکند نیز مجازات می شود.
راستینه در پایان با تاکید بر لزوم تصویب هر چه سریعتر لایحه عفاف و حجاب در مجلس گفت: در صورت موافقت مجلس با بررسی لایحه عفاف و حجاب طبق اصل ۸۵ قانون اساسی (بررسی در کمیسیون به جای صحن علنی)، بررسی لایحه تا پایان مرداد نهایی و به شورای نگهبان ارسال می شود.
لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=204758

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰