تاریخ : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
2
زارع‌پور:

پیام‌رسان‌های ایرانی حافظ حریم خصوصی کاربران هستند

  • کد خبر : 202315
  • 04 مرداد 1402 - 11:22
پیام‌رسان‌های ایرانی حافظ حریم خصوصی کاربران هستند
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: به مردم اطمینان خاطر می‌دهیم هم پیام‌رسان «بله» و هم سایر پیام‌رسان‌های ایرانی حافظ امنیت و حریم خصوصی کاربران هستند و این خط قرمز ما در وزارت اطلاعات است

جمهوریت –عیسی زارع‌پور در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما با همه کشورها برای توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات همکاری می‌کنیم. چندی پیش اجلاس وزرای ارتباطات کشورهای عضو اکو را داشتیم که از ۱۲ کشور نمایندگانی در آن حاضر شدند.

 

وی ادامه داد: هدف ما این است که هم از ظرفیت‌های آن کشورها استفاده کنیم، هم محصولات و پلتفرم‌های ایرانی را به کشورهای دیگر معرفی کنیم. در اجلاس اکو نمایشگاهی از دستاوردهای شرکت‌های ایرانی را ارائه کردیم که مورد استقبال قرار گرفت.

 

وزیر ارتباطات تاکید کرد: همچنین وزرای حاضر در این نشست با کسب‌وکارهای ایرانی جلساتی گذاشتند و شاید جزو معدود اتفاقاتی بود که با این شکل و شمایل در کشور رخ داد. برخی از این موارد با استقبال مواجه شد و به امضای توافق رسید.

 

زارع‌پور ادامه داد: امیدواریم این مسیر ادامه پیدا کند تا برای محصولات ایرانی بازاریابی هم داشته باشیم. همین الان محصولات برخی شرکت‌های ایرانی به برخی کشورها صادر می‌شود.

وی گفت: در مورد روسیه نیز ما سفرهایی به آنجا داشته‌ایم و مقامات مختلف حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات این کشور نیز به ایران آمده‌اند. به دنبال توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات با این کشور هستیم.

 

وزیر ارتباطات در پاسخ به پرسشی درباره انتشار تصویری از نظارت بر پیام‌های ارسالی کاربران در پیام‌رسان «بله»، تصریح کرد: ما بعد از انتشار این تصویر به همکاران سازمان فناوری اطلاعات ماموریت دادم تا بررسی کنند. جلساتی برگزار و مستندات ارائه و دیروز هم بیانیه‌ای صادر شد. کاملاً به مردم اطمینان خاطر می‌دهیم هم پیام‌رسان «بله» و هم سایر پیام‌رسان‌های ایرانی حافظ امنیت و حریم خصوصی کاربران هستند و این خط قرمز ما در وزارت اطلاعات است.

 

زارع‌پور یادآور شد: درباره آن عکس هم توضیح داده شد که برای رسیدگی به گزارشات مردمی بوده است. در پیام‌رسان‌های خارجی هم می‌توان گزارش محتواهای غیرمجاز را ارائه و به آن رسیدگی کرد. به  هیچ‌وجه هویت افراد در این بررسی‌ها مشخص نمی‌شود.

 

بیشتر بخوانید

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=202315

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰