تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
6
اسپوتنیک:

احتمال خروج روسیه از توافق غلات

  • کد خبر : 196283
  • 07 تیر 1402 - 12:28
احتمال خروج روسیه از توافق غلات
منبعی روس به خبرگزاری اسپوتینک روسیه گفت که مسکو احتمالا از توافق غلات که با مشارکت ترکیه، اوکراین و سازمان ملل حاصل شد، خارج شود.

جمهوریت –منبعی روس به خبرگزاری اسپوتینک روسیه گفت که مسکو احتمالا از توافق غلات که با مشارکت ترکیه، اوکراین و سازمان ملل حاصل شد، خارج شود.

خبرگزاری روسیه امروز چهارشنبه به نقل از منبعی در این کشور گزارش داد که احتمال دارد مسکو بنا به دلایلی از توافق صادرات غلات در ماه آتی جولای خارج شود ولی مذاکرات با طرف‌های دیگر برای تداوم این توافق ادامه دارد.

به گفته این منبع، خروج روسیه از توافق غلات منجر به افزایش قیمت غلات و تولید زراعی می‌شود و آنکارا و سازمان ملل شرکای غربی را از پیامدهای آن برحذر می‌دارند.

علی رغم جنگ یک و نیم سال بین روسیه و اوکراین، دو کشور تولید کننده بزرگ غلات، ابتدا در ژوئیه سال گذشته میلادی با میانجیگری سازمان ملل و ترکیه، این توافق ابتدا دو ماهه اجرا شد و سپس به مدت ۱۲۰ روز اجرا شد تا به بحران غذای جهانی کمک کند.

مسکو در ماه نوامبر گذشته برای تمدید این پیمان به مدت ۱۲۰ روز دیگر موافقت کرد اما در ماه مارس روسیه فقط با تمدید ۶۰ روزه (تا ۱۸ مه) توافق کرد به این شرط که موانع صادرات کشاورزی این کشور برداشته شود.

 

بیشتر بخوانید

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=196283

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰