تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
4

موافقت با پیشنهاد مذاکرات صلح روسیه و اوکراین

  • کد خبر : 188242
  • 27 اردیبهشت 1402 - 17:17
موافقت با پیشنهاد مذاکرات صلح روسیه و اوکراین
رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی اعلام کرد به نمایندگی از کشور‌های آفریقایی با رؤسای‌جمهور روسیه و اوکراین برای مذاکرات صلح، صحبت کرده است.

جمهوریت – «سیریل رامافوزا» رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی گفت که به نمایندگی از کشور‌های آفریقایی با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین صحبت کرده است و آن‌ها با پذیرش مأموریت رهبران آفریقا در یک طرح صلح موافقت کردند.

به گزارش خبرگزاری روسی ریانووستی، رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی می‌گوید واشنگتن، لندن و اتحادیه اروپا از طرح صلح اوکراین در آفریقا مطلع شده‌اند، این طرح «حمایت دقیق» دریافت کرده است.

رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی گفت رهبران زامبیا، سنگال، کنگو، اوگاندا، مصر و آفریقای جنوبی از این اقدام حمایت کرده‌اند و دبیرکل سازمان ملل، آمریکا و انگلیس از ابتکار آفریقا مطلع شده‌اند.

رامافوزا گفت: «سفر هیأت‌های آفریقایی در اسرع وقت با هدف بحث درباره چگونگی پایان دادن به درگیری روسیه و اوکراین انجام خواهد شد. این که آیا ابتکار ما به سرانجام می‌رسد یا نه، بستگی به بحث‌هایی دارد که برگزار خواهد شد.»

در حالی که دولت آفریقای جنوبی، شریک کلیدی آمریکا در آفریقا، بار‌ها اعلام کرده است که موضع بی‌طرفی در قبال جنگ در اوکراین دارد و خواهان حل‌وفصل مسالمت‌آمیز درگیری است، سفیر آمریکا این کشور را متهم کرده است که آفریقای جنوبی به روسیه سلاح ارسال می‌کند.

«روبن بریگیتی» سفیر آمریکا در آفریقای جنوبی روز پنجشنبه گذشته مدعی شد که واشنگتن مطمئن است که تسلیحات بر روی کشتی در پایگاه دریایی «سیمون تاون» بارگیری شده و سپس به روسیه منتقل شده است. از طرفی «سیریل رامافوزا» رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی، در کیپ تاون و در پاسخ به سوالات پارلمان این کشور گفت که تحقیقات در این‌باره در حال انجام است.

این در حالی است که اداره همکاری و روابط بین‌الملل آفریقای جنوبی (DIRCO) اواخر روز جمعه گذشته اعلام کرد که «روبن بریگتی» سفیر آمریکا در کشور آفریقای جنوبی از دولت و مردم آفریقای جنوبی برای اظهار نظراتش درباره ارسال سلاح از آفریقای جنوبی به روسیه عذرخواهی کرده است.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=188242

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰