تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
2
خبر مهم سی‌ان‌ان:

مذاکرات باقری و مورا در حال نزدیک شدن به تحولات مثبت است

  • کد خبر : 194696
  • 01 تیر 1402 - 15:46
مذاکرات باقری و مورا در حال نزدیک شدن به تحولات مثبت است
یک منبع دیپلماتیک سی‌ان‌ان گفت که گفتگوهای ایران و اتحادیه اروپا در روز چهارشنبه بر روی نکات کلیدی از جمله سطوح غنی‌سازی هسته‌ای و همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی متمرکز بود.

جمهوریت –مصطفی سالم در سی ان ان نوشت: به نظر می‌رسد که شتاب برای احیای مذاکرات پیرامون برنامه هسته‌ای در حال ایجاد است.

در ادامه این مطلب آده است: یک منبع دیپلماتیک در این باره به سی ان ان گفت که گفتگوهای ایران و اتحادیه اروپا در روز چهارشنبه بر روی نکات کلیدی از جمله سطوح غنی سازی هسته ای و همکاری ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی متمرکز بود.

 

بیشتر بخوانید

این منبع افزود: به نظر می رسد گفتگوی دو روزه در دوحه بین انریکه مورا، دیپلمات اتحادیه اروپا و علی باقری کنی، مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران، “دارد به تحولات مثبت در بسیاری از موضوعات منجر می شود.”

این منبع که به دلیل حساسیت مذاکرات خواست نامش فاش نشود، گفت: «جو فعلی برای کاهش تنش مثبت بوده است.»

مورا در توییتر گفت‌وگوها را «فشرده» توصیف کرد و باقری پیشتر در توییتی نوشت که دو طرف «دیدار جدی و سازنده‌ای در مورد طیف وسیعی از موضوعات از جمله «مذاکرات در مورد لغو تحریم‌ها» داشتند.

 


این نشست یک هفته پس از دیدار کنی با مقامات کشورهای امضاکننده توافق – که به طور رسمی به عنوان برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) شناخته می‌شود – فرانسه، آلمان و بریتانیا برگزار شد.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران نیز روز سه‌شنبه قبل از سفر به عمان، روز سه‌شنبه در دوحه حضور داشت. هم قطر و هم عمان در گذشته نقش میانجی بین ایران و قدرت های غربی را ایفا کرده اند.

 

یک منبع گفت: با حمایت قطری ها، ایرانی‌ها با اروپایی‌ها و غیرمستقیم با آمریکایی‌ها گفت‌وگو کرده‌اند که منجر به تحولات مثبت در بسیاری از مسائل مربوط به دو طرف شده است، به این امید که شتاب مثبتی به برجام در بحث با اروپایی‌ها و مسائل زندانیان در بحث با امریکایی ها بدهد.

 

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=194696

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰