تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
16

نگاهی به خواص برنج سفید برای پوست و مو+آموزش ماسک

  • کد خبر : 146777
  • 21 بهمن 1400 - 23:36
نگاهی به خواص برنج سفید برای پوست و مو+آموزش ماسک
برنج حاوی اسید فورولیک و آلانتوین است که به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی از پوست در برابر اشعه خورشید محافظت می کند و از سوی دیگر خواص فراوان بی شماری نیز دارد.

جمهوریت : برنج سفید در بسیاری از مناطق دنیا از جمله کشور ما ایران از جمله غذا‌های پرطرفدار محسوب می‌شود و شاید ندانید، اما می‌توان از آن چندین نوع ماسک تهیه کرد و از آن برای سلامت پوست و مو بهره برد.

برنج سفید؛ مهم‌ترین غله در جهان

به گزارش سرویس سلامت جمهوریت ،شاید برای شما نیز این موضوع به اثبات رسیده باشد و برنج، را یکی از مهم‌ترین غلات و اقلام غذایی جهان بدانید.

در واقع نیمی از جمعیت جهان، به برنج وابسته اند و آن را یک غذای اصلی می‌دانند.

اما آیا می‌دانستید که در حال حاضر بیش از ده‌ها هزار نوع برنج در جهان یافت می‌شود؟!

همانطور که گفتیم، برنج یکی از مهم‌ترین غلات است و از سوی دیگر، برنج سفید پر مصرف‌ترین نوع آن در جهان است که به درمان یبوست و اسهال کمک می‌کند و حتی سبب افزایش انرژی روزانه بدن می‌شود و فشار خون بالا را کاهش می‌دهد. اما آیا میدانستید چطور می‌توانید برنج را به یک غذای سالم‌تر تبدیل کنید؟!

برای این کار باید آن را همانند همیشه طبخ کنید. اما زمانی که آب در حال جوشیدن است و پیش از آنکه برنج خام را به آب جوش اضافه کنید، به اندازه‌ی ۳% وزن برنج به آن روغن نارگیل اضافه کنید و زمانی که برنج دم کشید، آن را ۱۲ ساعت در یخچال بگذارید، اما چرا؟!

زیرا افزودن یک چربی سالم همچون روغن نارگیل، به برنج پیش از پخت و سرد کردن بلافاصله‌ی آن سبب تغییر در ترکیبات آن می‌شود و در نهایت واکنش‌های روغن نارگیل با نشاسته در برنج، کالری آن را به شدت کاهش می‌دهد. این برنج حتی اگر دوباره گرم شود، چیزی از ارزش آن کم نخواهد شد.

نگاهی به خواص برنج سفید برای پوست و مو

قرار است در ادامه نکاتی را که مرتبط با خواص برنج سفید برای پوست و مو است را مطرح کنیم، اما پیش از آن باید به این نکته توجه داشته باشید که؛ پیش از مصرف هرگونه ماسک بر روی صورت و نواحی حساس بدن، با ماساژ مقداری کمی از آن بر روی پوست دست خود به مدت حداقل ۲۰ دقیقه، از نداشتن حساسیت نسبت به آن اطمینان حاصل کنید.

جوان سازی پوست صورت به کمک برنج سفید

مقادیر قابل توجه آنتی اکسیدان‌های موجود در برنج سفید با بهبود الاستیسیته و استحکام پوست، باعث رفع چین و چروک صورت و زیر چشم شده و به جوان سازی پوست صورت کمک می‌کند.

ماسک آرد برنج و خیار

یک قاشق چای خوری آرد برنج را با دو قاشق غذا خوری آب خیار ترکیب کنید و بر روی صورت خود ماساژ دهید، بگذارید تا خشک شود و سپس با آب سرد خوب بشویید.

درمان بیماری‌های پوستی به کمک برنج سفید

کارشناسان پزشکی می‌گویند که استفاده از پودر برنج سفید به صورت موضعی می‌تواند به درمان بیماری‌های پوستی کمک کند.

پزشکان آیورودا می‌گویند که برنج سفید به دلیل خواص خنک کنندگی که دارد برای رفع التهاب پوست مفید است.

برنج سفید؛ یک ضد آفتاب طبیعی

برنج حاوی اسید فورولیک و آلانتوین است که به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی از پوست در برابر اشعه خورشید محافظت کرده و احتمال آفتاب سوختگی را کاهش می‌دهد.

ماسک آرد برنج و شیر برای صورت

یک قاشق غذا خوری پودر برنج را با ۲ قاشق غذا خوری شیر سرد مخلوط کنید و روی صورت خود بمالید، بگذارید ۱۵ دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.

این ماسک را حداقل یک بار در هفته استفاده کنید.

رفع سیاهی دور چشم به کمک برنج سفید

برنج سفید به دلیل خواص خنک کنندگی که دارد به عنوان یکی از بهترین روش‌های طبیعی برای درمان سیاهی زیر چشم شناخته می‌شود.

ماسک آرد برنج و موز و روغن کرچک

یک قاشق چای خوری پودر برنج را به یک قاشق چای خوری موز له شده و یک قاشق چای خوری روغن کرچک ترکیب کنید و زیر چشم بمالید، بگذارید ۱۵ دقیقه بماند و سپس با آب خوب بشویید.

لایه برداری پوست صورت به کمک برنج سفید

پودر برنج سفید به عنوان یک اسکراب طبیعی عمل کرده و با لایه برداری و پاک سازی پوست به صاف‌تر شدن صورت و سفید‌تر و روشن‌تر شدن رنگ پوست کمک می‌کند.

ماسک آرد برنج و عسل

یک قاشق غذا خوری پودر برنج سفید را با یک قاشق چای خوری عسل، یک قاشق چای خوری شکر و مقداری پودر شکلات ترکیب کنید و بر روی صورت و بدن خود بمالید و خوب ماساژ دهید، بگذارید ۱۰ دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.

صاف کردن مو با برنج سفید

برنج سفید به دلیل مقادیر بالای نشاسته‌ای که دارد می‌تواند به صاف‌تر و درخشان‌تر شدن موی سر کمک کند.

ماسک برنج برای مو

مقدار مساوی آرد برنج سفید و خاک رس را با آب ترکیب کنید تا خمیری به دست آید، این خمیر را بر روی مو‌ها بمالید و بگذارید ۳۰ بماند، سپس با آب سرد خوب بشویید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=146777

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰