تاریخ : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
11

ماست یونانی چه تفاوتی با سایر ماست‌ها دارد؟ / فواید استفاده از ماست یونانی پس از تمرینات ورزشی

  • کد خبر : 145355
  • 09 بهمن 1400 - 14:35
ماست یونانی چه تفاوتی با سایر ماست‌ها دارد؟ / فواید استفاده از ماست یونانی پس از تمرینات ورزشی
ماست یونانی غنی از آمینواسید‌هایی است که پروتئین‌ها را می‌سازند.

جمهوریت :  ماست یونانی بعنوان یک میان وعده کاملا مغذی محسوب می‌شود که فواید بی شماری دارد و حتی استفاده از آن پس از تمرینات ورزشی، به‌عنوان غذایی مفید و لذیذ مناسب است. اما آیا میدانید ماست یونانی با سایر ماست‌های موجود در بازار چه تفاوتی دارد؟

ماست یونانی چیست؟

به گزارش سرویس سلامت جمهوریت ، پیش از بیان هر نکته‌ای باید این موضوع را مدنظر قرار دهید که ماست یونانی غذایی نیست که بخواهید تنها آن را از روی هوس و علاقه مصرف کنید، زیرا همانطور که می‌دانید تولید این محصول لبنی که با ماست معمولی تفاوت زمین تا آسمان دارد از سال ۲۰۰۸ تا سال ۲۰۱۳ به چهار برابر افزایش یافته است و جالب است بدانید که تولیدکنندگان ماست یونانی در روند تولید آن از یک مرحله اضافه‌تر استفاده می‌کنند؛ به‌طوری که آب اضافی، لاکتوز و مواد معدنی از ماست خارج می‌شود و چیزی که باقی می‌ماند ماستِ خامه‌ای غنی با قند کمتر، کربوهیدرات بیشتر و طعمی ترش است و در واقع اسیدی بودن این ماست کمک می‌کند تا سایر مواد مغذی راحت‌تر جذب بدن شود.

در واقع ماست ساده یونانی میان‌وعده‌ای غنی از مواد مغذی است که برای سلامتی فواید بسیاری دارد و می‌توانید از آن در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

بطور معمول یک وعدهٔ متوسط از ماست یونانی بسته به کارخانه تولیدکننده آن، بین ۱۲ تا ۱۷/۳ گرم پروتئین دارد و باید به این نکته توجه داشته باشید که یک فنجان ماست یونانی ساده می‌تواند نیاز شما به محصولات لبنی کم‌چرب یا فاقد چربی را به اندازهٔ سه وعده فراهم کند.

افرادی که قدرت تحمل لاکتوز را ندارند، با مصرف ماست یونانی هضم راحت‌تری خواهند داشت؛ به این خاطر که باکتری‌ها قند موجود در شیر را می‌شکنند.

ماست یونانی چطور تهیه می‌شود؟

تولید این محصول لبنی که کمی با ماست معمولی متفاوت است از سال ۲۰۰۸ تا سال ۲۰۱۳ به چهار برابر افزایش یافته است و باید بدانید که تولیدکنندگان ماست یونانی در روند تولید آن از یک مرحله اضافه‌تر استفاده می‌کنند؛ به‌طوری که آب اضافی، لاکتوز و مواد معدنی از ماست خارج می‌شود و در نهایت چیزی که باقی می‌ماند ماستِ خامه‌ای غنی با قند کمتر، کربوهیدرات بیشتر و طعمی ترش است. اسیدی بودن این ماست کمک می‌کند تا سایر مواد مغذی راحت‌تر جذب بدن شود.

ماست یونانی بعد از تمرین چه تاثیری دارد؟

استفاده از ماست یونانی بعد از تمرینات ورزشی، به‌عنوان غذایی مفید و لذیذ مناسب است و از آن مهم‌تر این است که این غذا نه‌تن‌ها شما را تا وعدهٔ غذایی بعدی سیر نگه می‌دارد، بلکه دارای پروتئین است و می‌تواند آسیب‌های ناشی از ورزش را کاهش دهد.

ماست یونانی غنی از آمینواسید‌هایی است که پروتئین‌ها را می‌سازند و پروتئین‌ها واحد‌های سازنده‌ای هستند که بافت عضلانی را بازسازی می‌کنند و سبب ترمیم آسیب عضلانی می‌شوند.

شما می‌توانید یک عدد موز یا مقداری توت را به ماست اضافه کنید و میان وعده‌ای مغذی برای بعد از تمرینات ورزشی داشته باشید.

تفاوت میان ماست یونانی با ماست معمولی

  • ماست یونانی تقریبا دو برابر ماست معمولی پروتئین دارد وهمین علت سبب محبوبیت این ماست بین افرادی که رژیم لاغری دارند شده است.
  • ماست یونانی از ماست معمولی کربوهیدرات کمتری دارد، بنابراین بهترین ماست برای افراد دیابتی است.
  • ماست معمولی تقریبا سه برابر ماست یونانی کلسیم دارد بنابراین افرادی که نیاز به کلسیم دارند بهتر است ماست معمولی استفاده کنند.
  • ماست معمولی تقریبا دو برابر ماست یونانی سدیم دارد.
  • ماست یونانی در مقایسه با ماست معمولی کالری کمتری را داراست.
  • ماست یونانی غلیظ‌تر و خامه ای‌تر از ماست معمولی غلیظ‌تر و خامه ای‌تر است و در اثر حرارت دلمه نمی‌بندد بنابراین می‌توان از آن در آشپزی استفاده کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=145355

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰