تاریخ : سه شنبه, ۱۰ مهر , ۱۴۰۳ Tuesday, 1 October , 2024
0

زنگ خطر جدی رقیبِ تازه‌نفس برای قدیمی‌های پرمدعا..

  • کد خبر : 248749
  • 10 مهر 1403 - 14:03
زنگ خطر جدی رقیبِ تازه‌نفس برای قدیمی‌های پرمدعا..
در سالهای اخیر و با گسترش روزافزون بازارهای مالی و تنوع بخشی به ابزارهای مالی متنوع، کم‌کم باید شاهد این باشیم که طلافروشان سنتی بخشی از تقاضای بازار خود را از دست بدهند(که به نظر نگارنده از دست داده اند).

جمهوریت –حامد علیزاده، کارشناس اقتصادی پولبک نوشت:در سالهای اخیر و با گسترش روزافزون بازارهای مالی و تنوع بخشی به ابزارهای مالی متنوع، کم‌کم باید شاهد این باشیم که طلافروشان سنتی بخشی از تقاضای بازار خود را از دست بدهند(که به نظر نگارنده از دست داده اند).

تقاضای بازار طلا به چند دسته تزئینی، سرمایه‌ای و ذخیره ارزش و در مواقعی برای ریسک گریزی در التهابات سیاسی بوده است، که با توجه به عرضه محدود طلا و سکه در بازار در زمان بروز تنشهای سیاسی شاهد افزایش حباب در بازار سکه، بعضا تا بالای ۳۰ درصد، بودیم. اما از زمان ترور دبیرکل حزب‌الله لبنان، بخش عمده تقاضای ریسک گریزی سر از بازار دیگری درآورده و گواه این مدعا هم عدم تغییر جدی در حباب سکه در روزهای جاری است. این بازار رقیب، همان صندوق های طلا هستند که انواع و اقسام مختلفی دارند و در حال به دست آوردن بخش زیادی از تقاضاهای سرمایه گذاران طلا دوست هستند.

با توجه به آمار منتشر شده، دارایی حدوی ۱۰ صندق طلای موجود به بیش از ۵۵ همت می‌رسد، آقای بذرافشان کلاهت را بالاتر بذار و بدان رقیب قدری برای بازار طلا ایجاد شده، بازاری که سالها در چنین مواقعی یکه‌تازی می کرد و از این حباب‌های هیجانی، ثروت بادآورده‌ای برای بعضی فعالین این بازار انباشته کرد.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=248749

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰