تاریخ : دوشنبه, ۹ مهر , ۱۴۰۳ Monday, 30 September , 2024
2

سال ۲۰۲۴ سال رشد طلا

  • کد خبر : 248669
  • 09 مهر 1403 - 16:01
سال ۲۰۲۴ سال رشد طلا
قبلا در برنامه راست بازار زمانی که قیمت انس جهانی زیر 2000 دلار بود به موضوع روند صعودی قیمت طلا در سال 2024 اشاره شد و به مخاطبین این برنامه اعلام شد که شاید این آخرین فرصت برای خرید طلا زیر قیمت 2000 دلار باشد.

جمهوریت –مجید باقربندی، مجری_کارشناس راستِ بازار نوشت:قبلا در برنامه راست بازار زمانی که قیمت انس جهانی زیر ۲۰۰۰ دلار بود به موضوع روند صعودی قیمت طلا در سال ۲۰۲۴ اشاره شد و به مخاطبین این برنامه اعلام شد که شاید این آخرین فرصت برای خرید طلا زیر قیمت ۲۰۰۰ دلار باشد.
امروز نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر ایران ضمن اعلام عدم ریزش قیمت در بازار طلا عنوان کردند که مردم منتظر کاهش قیمت در این بازار نباشند.با درنظر داشتن رشد قیمت انس جهانی طلا و اتفاقات اخیر شاید مقصد بعدی سرمایه گذاری خرد و کلان بازار طلا و صندوق‌های سرمایه‌گذاری طلا باشد.
با این تفسیر شاید بازارهای موازی در آینده نه چندان دور از اقبال کمتری برخوردار شوند و این امکان وجود دارد که شاهد خروج پول حقیقی از این بازارها و سرازیر شدن آن به سمت بازار طلا و سکه باشیم.این اتفاق می‌تواند باعث افزایش تقاضا در این بازار شود و همین امر موجب ایجاد حباب و افزایش قیمت کاذب شود که در اینجا می‌توان این چراغ قرمز را برای آقای بذرافشان روشن کرد تا از همین امروز به فکر فردای بازاری که مسئولیتش به عهده ایشان است باشد.
نکته‌ی قابل توجه و تامل این است که بسیاری با افزایش قیمت طلا با حضور در بازار اقدام به خرید فیزیکی طلا می‌‌کنند و آشنایی چندانی با صندوق‌های سرمایه گذاری طلا ندارند.
شاید با معرفی بیشتر و آشنایی سرمایه گذاران با این صندوق‌ها بتوان با هجوم خریداران به این بازار مقابله درست و منطقی کرد. مقابله‌ای که می‌تواند به نفع بازار طلا، مردم و بورس باشد.

 

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=248669

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰