تاریخ : شنبه, ۱۷ شهریور , ۱۴۰۳ Saturday, 7 September , 2024
1

حمایت عجیب روسیه از کریدور زنگزور| اقدامی تازه علیه تمامیت ارضی ایران!

  • کد خبر : 246907
  • 17 شهریور 1403 - 12:58
حمایت عجیب روسیه از کریدور زنگزور| اقدامی تازه علیه تمامیت ارضی ایران!
سرویس مطبوعاتی رئیس جمهوری آذربایجان اعلام کرده است که الهام علی اف و ولادیمیر پوتین روسای جمهور آذربایجان و روسیه در گفت وگوی تلفنی درباره افتتاح کریدور حمل و نقل بین مناطق غربی جمهوری آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان (موسوم به زنگزور) تبادل نظر کردند.

جمهوریت –آریا سعادتمند: سرویس مطبوعاتی رئیس جمهوری آذربایجان اعلام کرده است که الهام علی اف و ولادیمیر پوتین روسای جمهور آذربایجان و روسیه در گفت وگوی تلفنی درباره افتتاح کریدور حمل و نقل بین مناطق غربی جمهوری آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان (موسوم به زنگزور) تبادل نظر کردند.

پیش تر سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز گفت: ما نگرانی طرف ایرانی را در مورد کریدور زنگزور دیده‌ ایم که باید برای شفاف‌ سازی با تهران تماس بگیریم؛ موضع مسکو در این مورد کاملاً شناخته شده است: ما بر این مبنا پیش می‌ رویم که راه حل باید برای ارمنستان، آذربایجان و همسایگان منطقه قابل قبول باشد.

مشخص نیست که روسیه به یکباره چرا چنین تصمیمی گرفت و با کریدوری موافقت کرده که دست ترکیه را در قفقاز که حیات خلوت همیشگی مسکو بوده باز می کند و پشت پرده چه مراوداتی صورت گرفته است اما ایجاد این کریدور و قطع دسترسی مرزی ایران به ارمنستان ضربه ای بزرگ به تمامیت ارضی ایران خواهد بود.

البته که نباید تعجب کرد یا از مسکو یا هر کشور دیگری انتظار داشت موضعی براساس دوستی یا منافع ملی ما بگیرند و بدون شک آنها نیز براساس منافع خودشان تصمیم گیری خواهند کرد، این خود ما هستیم که باید با پیامی قاطع به همه طرف ها از جمله باکو، مسکو و آنکارا به صراحت اعلام کنیم که با چنین اقدامی حتی به قیمت دخالت نظامی مستقیم مخالفت خواهیم کرد!

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=246907

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰