تاریخ : شنبه, ۱۰ شهریور , ۱۴۰۳ Saturday, 31 August , 2024
0
با توجه به حمایت ستاد توسعه فناوری پزشکی بازساختی و سلول بنیادی صورت گرفت؛

رشد و توسعه شرکت‌های دانش بنیان نوپا فعال در حوزه سلول های بنیادی

  • کد خبر : 246516
  • 10 شهریور 1403 - 16:15
رشد و توسعه شرکت‌های دانش بنیان نوپا فعال در حوزه سلول های بنیادی
حمایت ستاد توسعه فناوری پزشکی بازساختی و سلول های بنیادی و اجرای طرح اعطای تسهیلات بلا عوض یا کم بهره ، موجب رشد و توسعه شرکت های دانش بنیان نوپا و فعال در این حوزه شد.

جمهوریت – به گزارش ستاد توسعه فناوری پزشکی بازساختی و سلول بنیادی، در بازدید اعضای این ستاد از شرکت دانش بنیان شفا آزمای پارسیان مطرح شد که حمایت های ستاد توسعه فناوری پزشکی بازساختی و سلول بنیادی و مرکز نوآوری پزشکی بازساختی و سلول بنیادی دانشگاه علوم پزشکی تهران موجب ارتقا و رشد فعالیت های این شرکت دانش بنیان نوپا شده است.

دکترامید کیانی قلعه سردی  مدیرعامل شرکت شفا آزمای پارسیان در خصوص سرمایه اولیه راه اندازی شرکت و حمایت های از این شرکت اظهار کرد: با توجه به اینکه این شرکت دانش بنیان نوپا بوده است و هنوز بودجه زیادی به شرکت تزریق نشده ، حمایت ستاد در قالب اعطای تسهیلات بلاعوض و کم بهره موجب ارتقای فعالیت های شرکت و تولیدات آن شده است. در حال حاضر، این شرکت موفق به دریافت مجوز از وزارت بهداشت و سازمان غذا دارو برای ۷ محصول خود شده است که تمرکز اصلی این محصولات در زمینه تولید کیت های آزمایشگاهی حوزه انعقاد و هماتولوژی بوده است. به گفته دکتر کیانی قلعه سردی ، در حال حاضر چند طرح دیگر این شرکت نیز در مرحله تحقیق و توسعه قرار دارد که در صورتی که حمایت های لازم از آن صورت گیرد، می تواند موجب ارتقای فعالیت های شرکت به صورت کیفی و کمی شود و روند ورود محصولات به مرحله اخذ مجوز و به بازار را تسریع کند.

در این بازدید که دکتر موسی کهتری و خانم دکتر مرادی به نمایندگی از ستاد توسعه فناوری پزشکی بازساختی و سلول های بنیادی از نزدیک درجریان فعالیت های این شرکت و چالش های پیش روی فعالیت آن ها قرار گرفتند. دکتر کهتری ضمن اظهار رضایت از روند پیشرفت این شرکت که بر مبنای دانش فنی و پشتکار اساتید جوان حوزه بنا نهاده شده است و در مدتی کوتاه دستاوردهای قابل ملاحظه ای درحوزه کیت های تشخیصی ناهنجاری های انعقادی داشته است، اطمینان داد که در صورتی که این شرکت پروپوزال های قابل اعتنایی را در ادامه مسیر کاری خود و حوزه مربوطه ارائه دهد از مساعدت و حمایت بیشتر ستاد توسعه فناوری پزشکی بازساختی و سلول های بنیادی برخوردار گردد.

شرکت شفا آزمای پارسیان مجموعه ای متشکل از متخصصین حوزه ی خون‌شناسی است که با هدف تولید کیت ها و معرف های تشخیصی آزمایشگاهی  از سال ۱۳۹۷ کار خود را آغاز کرده و و در سال گذشته در حوزه دارو و فرآورده های پیشرفته حوزه تشخیص و درمان موفق به اخذ مجوز دانش بنیانی شده است.

شرکت دانش بنیان شفا آزمای پارسیان در حال حاضر در مرکز نوآوری پزشکی بازساختی و سلول های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی تهران مستقر است و فعالیت های روزانه این شرکت شامل تولید محصولات مجوز گرفته و هم چنین تحقیق و توسعه روی محصولات حوزه هماتولوژی است.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=246516

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰