تاریخ : سه شنبه, ۱۳ شهریور , ۱۴۰۳ Tuesday, 3 September , 2024
1

از کجا بیاوریم | طرح جامع تهران

  • کد خبر : 246636
  • 13 شهریور 1403 - 10:42
از کجا بیاوریم | طرح جامع تهران
آقای پزشکیان اخیرا در ویدئویی که از ایشان منتشر شده یک سوال اساسی را در میان گذاشته است،« توسعه تهران با کدام منابع، آبش را از کجا می آوریم؟»

جمهوریتناصر تبریزی نوشت: آقای پزشکیان اخیرا در ویدئویی که از ایشان منتشر شده یک سوال اساسی را در میان گذاشته است،« توسعه تهران با کدام منابع، آبش را از کجا می آوریم؟»

طرح جامعه تهران چیست که موجب شده رئیس جمهور نوپای ما اینگونه با نگرانی از آن یاد می کند؟

طرح جامع تهران

یک طرح حیاتی  در برنامه ریزی و مدیریت شهر تهران موجود است.در این طرح، برنامه بلند مدتی مطرح شده که در آن به بررسی کاربرد و طرز استفاده از اراضی پرداخته شده و منطقه‌بندی مربوط به حوزه‌های مسکونی، صنعتی، بازرگانی، اداری، کشاورزی، تاسیسات، تجهیزات و تسهیلات عمومی مشخص و مناطق نوسازی، بهسازی و اولویت‌های مربوط به آن‌ها تعیین شده است. و…

این در حالیست که به گفته حشمت اله عسگری ( به نقل از خبرگزاری مهر)استان تهران از جمله استان‌هایی است، که پروژه‌های نیمه تمام زیادی دارد، وی در این راستا اعلام کرده؛ استان تهران یکهزار و ۴۵۰پروژه نیمه تمام دارد، که ۱۸ هزار میلیارد تومان بودجه برای تکمیل این پروژه‌ها نیاز است…..

این در حالیست که رئیس سابق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در خرداد ماه گذشته اعلام کرده بود؛  اعتبار سال گذشته برای تملک دارایی های سرمایه ای بالغ بر ۲۱۰۰ میلیارد تومان بود که ۱۸۰۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافت و این رقم در بالاترین سطح تخصیص اعتبار طی سالهای گذشته محسوب می شود….

البته باید اضافه کرده این بودجه هم از طریق تملک دارایی های سرمایه ای ، تامین شده و نه از طرق کسب در آمد های تخصیص یافته بند های مشمول!

به این ارقام نیز اضافه کنید ،حشمت مهاجرانی، معاون هماهنگی برنامه‌ و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران :

در گفتگو با جمع خبرنگارن اعلام کرده:  در سال‌های اخیر توجه خاصی به طرح‌های انتقال آب از سدها به شهرستان‌های تهران شده و انتقال آب از سد ماملو به شهرستان ری نیز در همین راستا طراحی شده است.

همچنین طرح جلوگیری از نشتی آب از سد لار از طریق احداث یک تونل زیرزمینی ۲۸ کیلومتری توسط آب منطقه‌ای در حال اجرا است که تاکنون ۸ کیلومتر از این طرح اجرا شده و ۲۰ کیلومتر آن باقی مانده و در سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری می‌رسد….

اگر بخواهم تمام موارد مشکلات بودجه و مسائل فنی طرح های توسعه ای شهر تهران را یاد آوری کنم، گوشه ای از آن به مثنوی های هفت من کاغذ هم ریشخند خواهد زد، لذا نوشتار را کوتاه و به دکتر پزشکیان عرض میکنم:

دکتر جان نه فقط آب کافی برای اینگونه طرح ها نداریم،بلکه با گذشت ده ها سال نیک می دانیم که سرمایه کافی برای عملی شدن این طرح به طور کل وجود ندارد و اگر از تمام کسانی که مرتب از طرح های توسعه این مملکت سخن می رانند، سوال کنید از کجا؟…

یقین بدانید پاسخ قابل توجهی دریافت نخواهید کرد.

صدها سفر ماموریتی، برای بازدید از مناطق مورد نظر، و چند همت هزینه برای حواشی این طرح های هرگز اجرا نشده ،کلنگ شروع عملیاتی طرح ها بر زمین خورده، و هزینه شده است. …

اما انگار نه ارگانی،  شخصی، مسئولی، دلسوزی ( همچون شما)  طی این سالها، به گوشه ای از ذهن های خلاقشان در زمینه نوشتن طرح ها، و پروژه ها، نیامده که بپرسد: از کجا؟؟؟

 

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=246636

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰