تاریخ : شنبه, ۲۷ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 17 August , 2024
1
احد آزادی‌خواه، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت‌وگو با جمهوریت:

نوری قزلجه گزینه بسیار مناسبی برای وزارت جهاد کشاورزی است | تجربه و تحصیلات او جامعیت لازم برای تحقق امنیت غذایی را دارد

  • کد خبر : 245514
  • 27 مرداد 1403 - 15:40
نوری قزلجه گزینه بسیار مناسبی برای وزارت جهاد کشاورزی است |  تجربه و تحصیلات او جامعیت لازم برای تحقق امنیت غذایی را دارد
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با تاکید بر این که گزینه پیشنهادی مسعود پزشکیان برای سکانداری وزارت جهاد کشاورزی تجربه و تحصیلات و جامعیت لازم برای تحقق امنیت غذایی را دارد، گفت: نوری قزلجه از نیروهای تاثیرگذار مجلس در دوره قبل بود و گزینه بسیار مناسبی برای تصدی وزارت جهاد کشاورزی است.

جمهوریت– احد آزادی خواه، عضو کمیسیون آب، کشاورزی و منابع طبیعی مجلس دوازدهم در گفت و گو با خبرنگار جمهوریت درباره معرفی «غلامرضا نوری قزلجه» به عنوان وزیر جهاد کشاورزی در دولت چهاردهم گفت: ایشان گزینه بسیار مناسبی برای تصدی وزارت جهاد کشاورزی است و از هر نظر در این حوزه شایستگی و تجربه دارد.
آزادی خواه با تاکید بر آشنایی و تسلط کامل نوری قزلجه بر قوانین و اسناد بالادستی، افزود: در طول دوره حضور نوری قزلجه در کمیسیون کشاورزی ایشان فعالیت و پیگیری های بسیار اثرگذاری داشتند و کارنامه خوبی در این حوزه دارند.
وی همچنین خاطر نشان کرد:ایشان از نیروهای اثرگذار در تدوین برنامه و توسعه در حوزه موضوعات کشاورزی و غیرکشاورزی بودند .
آزادی خواه با بیان این که نوری قزلجه تحصیلات مرتبط با این حوزه نیز دارند، گفت: تحصیلات مرتبط وعزم راسخ ایشان جامعیتی در شخصیت مدیریتی اش درست کرده که می توانددر دولت اقای پزشکیان در حوزه امنیت غذایی گام های مهمی بر دارد .
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس دوازدهم همچنین تصریح کرد: برنامه ایشان را مبتنی بر اسناد بالادستی برنامه هفتم است و قابلیت اجرایی و عملیاتی دارد ومجلس باید در زمینه رای اعتماد به ایشان قاطع عمل کند.
به گزارش جمهوریت، وری قزلجه متولد ۱۳۴۹ در استان آذربایجان شرقی، شهرستان بستان‌آباد است و از همین حوزه انتخابیه به نمایندگی در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی انتخاب شده است. نوری قزلجه دارای فوق لیسانس مهندسی کشاورزی و دانشجوی دکترای سیاست و توسعه کشاورزی است. او در دوره‌های یازدهم و دوازدهم مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده و عضو کمیسیون کشاورزی در مجلس حضور داشته است. وی در موضوعات مختلفی از جمله توسعه مناطق روستایی و حمایت از کشاورزی و حقوق شهروندی فعالیت کرده است. همچنین، او در کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس فعالیت می‌کند.

او در دهه هفتاد به استخدام وزارت جهاد کشاورزی درآمد و سابقه ۳۰ سال خدمت در این وزارتخانه را در مقاطع مدارج مختلف از کارشناسی تا مدیریت شهرستان را در کارنامه دارد، وی همچنین در دوره‌ای به عنوان قائم مقام و مشاور وزیر نیز سابقه کار در مجموعه جهاد کشاورزی را دارد.
انتخاب او به عنوان وزیر جهاد کشاورزی با توجه به سوابق تحصیلی، خدمتی و تجربی‌اش کاملا مرتبط با بخش کشاورزی با اقبال عمومی مواجه شده است.

 

بیشتر بخوانید:

 

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=245514

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰