تاریخ : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳ Friday, 26 July , 2024
0

روایت علی قلهکی از عملیات مهندسی انتخاب وزیر ارشاد در لحظه آخر

  • کد خبر : 243573
  • 05 مرداد 1403 - 18:30
روایت علی قلهکی از عملیات مهندسی انتخاب وزیر ارشاد در لحظه آخر
در کمیته فرهنگی، اصلاح‌طلبان تقریبا گزینه‌ی مقبولی نداشتند و ناچار به سراغ مسجد جامعیِ ۶۸ ساله رفتند و با حمایت نسبتا علنیِ "علیرضا تابش" که رئیس کمیته انتخاب وزیر ارشاد بود، کار را جلو بردند. چند هفته دیگر مشخص خواهد شد که این حمایتِ سیستماتیک چه نتیجه‌ای در بَر خواهد داشت‌!

جمهوریت– علی قلهکی نوشت:در جلسه عصر دیروز شورای راهبریِ انتخاب وزیر ارشاد، جمع‌بندی جالبی نهایی شده؛ “احمد مسجد جامعیِ” ۶۸ ساله گزینه نهایی اعلام و سید عباس صالحی” و مهدی عسگرپور هم گزینه‌های بعدی. این در حالی‌ست که “صالحی” انصراف داده بود و عسگرپور هم جزو ۵ نفر نهایی نبود!
در این باره ذکر چند نکته بسیار مهم است؛
۱. این اقدام پایانِ نمایشِ کمیته‌های کارشناسی بود که قبل‌تر هم می‌گفتند نوع چینش و ترکیب افراد، یک طراحیِ بی‌ربط و غیر موثر است که تاثیر چندانی در انتخاب گزینه نهایی ندارد!
۲. ترکیبِ نهایی به‌نحوی چیدمان شد که بر خلاف وعده‌ها و آیین نامه‌ها، کارشناسانِ حاضر در کمیته‌ها، خودشان نامزد وزارت شوند اما در قالبِ پوششی‌ها. (به لیست اعضای کمیته نگاه کنید تا متوجه حضور چند نامزدِ بالقوه شوید)
۳. در کمیته فرهنگی، اصلاح‌طلبان تقریبا گزینه‌ی مقبولی نداشتند و ناچار به سراغ مسجد جامعیِ ۶۸ ساله رفتند و با حمایت نسبتا علنیِ “علیرضا تابش” که رئیس کمیته انتخاب وزیر ارشاد بود، کار را جلو بردند. چند هفته دیگر مشخص خواهد شد که این حمایتِ سیستماتیک چه نتیجه‌ای در بَر خواهد داشت‌!
۴. حالا معنای حذف ناگهانی و اخراج بی سروصدای چند چهره از کارگروه ها مشخص شده است!
۵. با انتخاب مسجدجامعی که بعد از ۲۵ سال دوباره به ساختمانِ وزارت ارشادِ بهارستان برمی‌گردد، عملا وزارت ارشاد با وزیر سایه اداره خواهد شد و تحول جدی‌ای هم قابل تصور نیست؛ تازه اگر وی از خانِ مجلس و رای اعتماد به سلامت عبور کند!

 

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=243573

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰