تاریخ : شنبه, ۷ مهر , ۱۴۰۳ Saturday, 28 September , 2024
8

در نشست فراکسیون راهبردی مجلس یازدهم چه گذشت؟

  • کد خبر : 93829
  • 31 اردیبهشت 1399 - 8:55
در نشست فراکسیون راهبردی مجلس یازدهم چه گذشت؟

نشست فراکسیون راهبردی مجلس یازدهم عصر سه‌شنبه(۳۰ اردیبهشت) با حضور حدود ۷۰ نفر از منتخبان دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی و جمعی از فعالان سیاسی در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد. به گزارش ایسنا، در این نشست، منتخبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که به عضویت فراکسیون راهبردی درآمده‌اند، طی سخنانی به بیان […]

نشست فراکسیون راهبردی مجلس یازدهم عصر سه‌شنبه(۳۰ اردیبهشت) با حضور حدود ۷۰ نفر از منتخبان دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی و جمعی از فعالان سیاسی در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این نشست، منتخبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که به عضویت فراکسیون راهبردی درآمده‌اند، طی سخنانی به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود درباره اولویت‌های پیش روی مجلس یازدهم پرداختند.


میرسلیم: باید به‌طور ضربتی به وضعیت معیشتی مردم رسیدگی شود/ نباید از نجابت مردم سوءاستفاده کنیم

سیدمصطفی میرسلیم منتخب مردم تهران در این نشست با تاکید بر شایسه‌سالاری در مجلس شورای اسلامی، گفت: باید در مجلس دست به دست هم بدهیم و جلوی زد و بند را بگیریم؛ اگر از خودمان شروع نکنیم نمی‌توانیم به دولت ایراد بگیریم.

وی با بیان این‌که «متاسفانه برخی از نمایندگان حرکت زشت زد و بند را تجویز و ترویج می‌کنند» با تاکید بر این‌که مبارزه با فساد در صدر امور است، اظهار کرد: با کمال تأسف امروز دو نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی محکوم به زندان شدند؛ این مجلس عصاره فضائل است یا جرثومه رذالت؟ این به معنای آن است که در نظارت‌ها دقت نمی‌کردیم؛ وقتی به خودمان نظارت نداشته باشیم نمی‌توانیم جلوی تخلفات دیگران را بگیریم. من خیلی شرمنده شدم وقتی فهمیدم دو نفر از نمایندگان در ضد و بند سایپا و خودروفروشان افتاده‌اند.

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم همچنین به وضعیت معیشت مردم اشاره و خاطرنشان کرد: الان مردم گرفتارند و ما در مجلس یازدهم باید به‌طور ضربتی کاری کنیم تا به وضعیت معیشتی مردم رسیدگی شود و نباید از نجابت مردم سوءاستفاده کنیم.

قالیباف: ۲۹۰ نماینده مجلس یازدهم باید به فهم مشترک درباره مسائل برسند

محمدباقر قالیباف منتخب مردم تهران نیز در این نشست طی سخنانی به بیان پیشنهادات خود درباره راهبردهای مجلس یازدهم پرداخت و گفت: مهمترین راهبردی که در اولویت‌های مجلس یازدهم باید مورد توجه قرار بگیرد اسم است که مجلس باید در عین این‌که در راس امور است، اسناد بالادستی خود را بشناسد.

وی افزود: قانون اساسی و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه قانونگذاری باید یکی از مهمترین راهبردهای مجلس یازدهم در برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها باشد.

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم، دومین راهبرد پیشنهادی خود برای مجلس یازدهم را، دستیابی به فهم مشترک میان ۲۹۰ نماینده مجلس عنوان و اظهار کرد: با یک آسیب‌شناسی درباره عملکرد مجالس قبل مشاهده می‌کنیم که یکی از مهمترین چالش‌های آن‌ها تشخیص اولویت‌های متفاوت میان نمایندگان بوده‌است؛ این درحالی‌است که همه باید یک حرکت واحد انجام دهیم تا در مردم امید ایجاد شود.

قالیباف خاطرنشان کرد: راهبرد بعدی باید این باشد که بعد از فهم مشترک، اولویت مشترک پیدا کنیم؛ پس از مشخص شدن اولویت‌ها نیز باید به روش مشخصی برای حل موضوعات دست یابیم؛ اگر به این روش نرسیم، سال‌های خود را از دست می‌دهیم و به نتیجه‌ای دست نخواهیم یافت.

به گزارش ایسنا، سایر منتخبان مجلس یازدهم نیز در این نشست طی سخنانی کوتاه پیشنهادات خود را درباره اولویت‌های روز کشور بیان کردند؛ رسیدگی به وضعیت معیشت مردم، نظارت جدی‌تر بر اجرای قوانین، مبارزه با فساد و رانت، توجه ویژه به سیاست‌های خانواده و برتری نداشتن نمایندگان مجلس نسبت به یکدیگر، از جمله عناوینی بود که اعضای فراکسیون راهبردی مجلس یازدهم به عنوان اولویت‌های این مجلس عنوان کردند.


میرتاج‌الدینی: ۱۴۰ نماینده عضو «فراکسیون راهبردی» هستند/ حدود ۷۰ نفر در نشست حضور داشتند

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدرضا میرتاج‌الدینی منتخب مردم تبریز، آذرشهر و اسکو که ریاست نشست فراکسیون راهبردی را بر عهده داشت در پایان این نشست در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این‌که «فراکسیون راهبردی مجلس یازدهم در حال حاضر دارای ۱۴۰ عضو است»، خاطرنشان کرد: در جلسه عصر سه‌شنبه حدود ۷۰ نفر از اعضای این فراکسیون حضور داشتند و به بیان پیشنهادات و نقطه‌نظرات خود در خصوص تعیین اولویت‌های مجلس یازدهم پرداختند.

وی با اشاره به اهداف فراکسیون راهبردی مجلس یازدهم، گفت: در فراکسیون می‌خواهیم مسأله‌محور و با برنامه‌ریزی ۴ساله نگاهی راهبردی به امور داشته باشیم و اولویت‌های جامعه را با نظر اعضا تعیین کنیم تا مسائل اصلی را به‌طور ویژه در دوره‌ای چهارساله پیش ببریم.

منتخب مردم تبریز، آذرشهر و اسکو تاکید کرد: رسیدگی به مسائل معیشتی مردم، تولید و جهش تولید، اصلاح نظام بانکی و طرح ملی مسکن انقلاب از جمله دغدغه‌ها و اولویت‌های اصلی منتخبان مجلس یازدهم است.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=93829

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰