تاریخ : پنجشنبه, ۲۶ مهر , ۱۴۰۳ Thursday, 17 October , 2024
4

چرا نتیجه‌ی چهار حوزه انتخابات مجلس اعلام نشده؟

  • کد خبر : 92057
  • 01 اردیبهشت 1399 - 10:42
چرا نتیجه‌ی چهار حوزه انتخابات مجلس اعلام نشده؟

پس از گذشت دو ماه از انتخابات مجلس که دوم اسفند سال ۹۸ برگزار شد، هنوز نتایج انتخابات شهرهایی جهرم، بندرعباس و صومعه سرا و نور اعلام نشده است. یک مقام مسوول در وزارت کشور می‌گوید حتماً کسانی در آن حوزه‌ها اعتراضاتی را داشته‌اند، مثلاً کسی که انتخابات را باخته است، شکایت کرده است. به […]

پس از گذشت دو ماه از انتخابات مجلس که دوم اسفند سال ۹۸ برگزار شد، هنوز نتایج انتخابات شهرهایی جهرم، بندرعباس و صومعه سرا و نور اعلام نشده است. یک مقام مسوول در وزارت کشور می‌گوید حتماً کسانی در آن حوزه‌ها اعتراضاتی را داشته‌اند، مثلاً کسی که انتخابات را باخته است، شکایت کرده است.

به گزارش انصاف نیوز یک مقام مسوول در وزارت کشور با بیان اینکه شورای نگهبان هنوز مراتب تأیید صحت انتخابات را به وزارت کشور اعلام نکرده اسـت، گفت: «شهرهای جهرم، بندرعباس و صومعه سرا و نور نتایج آن اعلام نشده است، اگرچه اسامی کامل حوزه‌ی انتخابیه ممکن است مفصل‌تر باشد.»

این مقام مسوول در وزارت کشور می‌گوید: «جدول نتایج در سایت وزارت کشور هست، اما این چهار حوزه را هنوز صحت آن را شورای نگهبان اعلام نکرده است. علت تأخیر را باید از سخنگوی شورای نگهبان پرسید، آن‌ها یک زمان قانونی برای بررسی دارند. فعلاً گفته‌اند ۲۰۴ را رسیدگی و اعلام کردیم، روی این چهار تا هم در حال کار کردن هستیم».

او در پاسخ به این پرسش که آیا علت تأخیر در اعلام نتایج از سوی شورای نگهبان به علت فشار سیاسی است، گفت: «کسی که به شورای نگهبان نمی‌تواند فشاری را وارد کند. ریش و قیچی در دست شورا است، حتماً کسانی در آن حوزه‌ها اعتراضاتی را داشته‌اند، مثلاً کسی که انتخابات را باخته است، شکایت کرده، احتمالاً این مسائل روند بررسی را طولانی کرده است. وزارت کشور پیگیری اداری را انجام می‌دهد و منتظر اعلام شورا است، این اختیار قانونی شورای نگهبان برای بررسی اعلام نتایج انتخابات است».

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=92057

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰