تاریخ : پنجشنبه, ۲۶ مهر , ۱۴۰۳ Thursday, 17 October , 2024
1

گفتگو با نیلوفر بزرگی به مناسبت نقش آفرینی در نمایش پرنده شیرین جوانی

  • کد خبر : 250002
  • 26 مهر 1403 - 8:49
گفتگو با نیلوفر بزرگی به مناسبت نقش آفرینی در نمایش پرنده شیرین جوانی
می گوید نافرجامی عشق اگرچه حکایت تازه ای نیست اما در نمایش پرنده شیرین جوانی این سودای ورود به عرصه سیاست است که عشق را به مسلخ می برد.

جمهوریت –نیلوفر بزرگی دانش‌آموخته کارشناسی کارگردانی تئاتر و کارشناسی ارشد پژوهش هنر که با نقش آفرینی در نمایش لیلی و مجنون به کارگردانی هنرمند فقید پری صابری وارد صحنه نمایش شد و بازی در سریال آتش و باد اثر مجتبی راعی و همچنین سلمان فارسی به کارگردانی داوود میرباقری را در کارنامه خود دارد، ضمن ارزیابی محتوایی فیلم های سینمایی در دوره های مختلف جشنواره فجر این روزها در نمایش «پرنده شیرین جوانی» علاوه بر نقش خاله نانی، دستیار اولی کارگردان حسن عسگری را نیز بر عهده دارد.
نیلوفر بزرگی در گفت و گو با خبرنگار جمهوریت با بیان این که نمایشنامه‌های انسان‌محور و زندگی‌محورِ «تنسی ویلیامز» کاوش در تاریکی تجارب بشری است، افزود: آنچه که سبب شد علاوه بر همکاری با کارگردان این نمایش به عنوان دستیار اول به ایفای نقش «خاله نانی» هم بپردازم، کاراکتر جذاب و صلح طلب اوست.
بازیگر نقش نانی در نمایش پرنده شیرین جوانی تصریح کرد: مخاطب این نمایش با نفرت و خشمی مواجه است که ریشه در جاه طلبی دارد. جاه طلبی پدری که عشق را ذبح می کند و با سپردن دخترش «هونلی» به تیغ جراحی، باروری و زایش را از او می ستاند.
این کارشناس ارشد پژوهش هنر با اشاره به این که غبار زمان نتوانسته زخم های برجای مانده از عشقِ «چَنس» را با گذشت سال ها دوری از شهری که هونلی در آن نفس میکشد، درمان کند، گفت: این عاشق سرشکسته که برای فراموش کردن گذشته خود حتی در مراسم خاکسپاری مادرش هم شرکت نکرده بود حالا سعی دارد با استفاده از نقاط ضعف یکی از ستاره های رو به افول هالیود، به شهرت برسد و اعتبار از دست رفته اش را در زادگاهش احیا کند و در این میان «خاله نانی» تلاش خود را به کار می بندد تا «باس فینلی» پدر جاه طلب هونلیِ ناامید از آینده را متوجه اشتباهاتش کند و شورِ عشق چنس و هونلی را به او تفهیم کند اما پدر هونلی که به جز کسب قدرت و قرار گرفتن در مسند سیاست، هدف و انگیزه ای در زندگی ندارد، علاوه بر ذبح عشق و سلامت دخترش، اخلاق را هم پایمال می کند.
نیلوفر بزرگی که دستیاری چهار اثر به کارگردانی ناصر حسینی‌مهر از کارگردانان مطرح ایران هم از جمله فعالیت های او در عرصه نمایش است، تجربه همکاری با حسن عسگری کارگردانِ نمایش پرنده شیرین جوانی را از اتفاقات ارزشمند دوران هنری اش دانست و در پاسخ به سوالی درباره مشکلات این پروژه افزود: امتحان ایده‌های نو، پذیرش چالش‌های جدید، توانایی انطباق و سازگاری با شرایط دائما در حال تغییر و انعطاف‌پذیری، از الزاماتی است که علاقمندان به فعالیت در عرصه نمایش باید آن را در خود بپرورانند. موفقیت یک نمایش مستلزم ساعت‌های طولانی وقت و انرژی است و همه افرادی که درگیر آن هستند با وجود فشارها تلاش می کنند که نگرشی مشترک و مشتاقانه داشته باشند. از سوی دیگر از آنجا که سالن مرحوم عزت الله انتظامی از دیرباز مأمن اهالی فرهنگ و هنر و همواره محفل و پاتوق مخاطبین فرهیخته و اهل هنر است، باعث شد که کمبودها رنگ ببازند. خلاصه بگویم، پس از تجربه چند روزه اجرا، این مفهوم در ذهنم تثبیت شده است که با توجه به تلاش عوامل نمایشِ «پرنده شیرین جوانی» برای این که بتوانند تجربه‌ای فراموش نشدنی را برای دوستداران تئاتر و مخاطبان این نمایش فراهم کنند، می توان گفت که نقد کمبودها و امکانات موجود، نکته‌ای فرعی است.
یادآور می شود «نمایش پرنده شیرین جوانی» اثر تنسی ‌ویلیامز به کارگردانی حسن عسگری تا چهارم آبان هر روز در ساعت ۱۸:۴۵در خانه هنرمندان سالن عزت الله انتظامی اجرا می شود.
این اثر ترجمه نگار خلف است و بازیگران آن عبارتند از: رضا ‌افشار، سمیه مولایی، نیلوفر بزرگی، نازنین ‌نادرپور، دلسا ‌کریم ‌زاده، شهریار ‌کنعانی، امین مقدم، سعید ‌هاشمی، حمید رضا حاجی محمد زاده، شیوا کوش کانی، یگانه ‌عطار ‌علیایی، علی ‌آل ‌حبیب، حامد ‌سلیمی، علی ‌امام ‌علی ‌پور، امیرحسین ‌موسوی، الهه ‌صادق ‌نژاد و حسن ‌عسگری
دستیاران کارگردان: نیلوفر بزرگی، دلسا ‌کریم ‌زاده، آیدا ‌نسیم ‌زاده
طراح گریم: سارا ‌اسکندری؛ طراح دکور:حسن ‌عسگری و منشی صحنه و طراح لباس: مرضیه ورامینی
عکاس: علیرضا حیدری، مهرداد حسین زاده، آیدا ‌نسیم ‌زاده
ساخت تیزر و موشن گرافیک: علیرضا حیدری
ساخت دکور: محمد عسگری؛ مدیر صحنه: حامد ‌سلیمی؛ دستیار صحنه: علی ‌امام ‌علی ‌پور، علی ‌آل ‌حبیب؛ طراح پوستر، طراح بروشور: مرتضی ‌برزگرزادگان؛ ساخت ویدیو: محمد ‌ثریا
مشاور رسانه‌ای و روابط عمومی: علی ‌کشاورز

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=250002

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰