تاریخ : شنبه, ۱۴ مهر , ۱۴۰۳ Saturday, 5 October , 2024
15

مجلس یازدهم می‌تواند مقابل دولت سنگ‌اندازی کند؟

  • کد خبر : 91321
  • 02 فروردین 1399 - 19:24
مجلس یازدهم می‌تواند مقابل دولت سنگ‌اندازی کند؟

جمهوریت: فعال سیاسی و نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس آینده نمی‌تواند نسبت به دولت سنگ‌اندازی داشته باشد، سابقه نشان داده مقامات عالی نظام به دنبال این هستند که نهادهای مختلف در دوره‌های قانونی خود کار کنند و تا ماموریت خود را به پایان برسانند. «علی تاجرنیا» در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا […]

جمهوریت: فعال سیاسی و نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس آینده نمی‌تواند نسبت به دولت سنگ‌اندازی داشته باشد، سابقه نشان داده مقامات عالی نظام به دنبال این هستند که نهادهای مختلف در دوره‌های قانونی خود کار کنند و تا ماموریت خود را به پایان برسانند.

«علی تاجرنیا» در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا ،حوزه بهداشت ایران را یکی از پیشرفته نظام‌های سلامت جهان توصیف کرد و گفت: سازمان جهانی بهداشت و نهادهای بین المللی بارها بر این موضوع تاکید کرده و صحه گذاشته‌اند. ساختار و زیرساخت سلامت در ایران به کشورهای پیشرفته بسیار نزدیک است. نیروی متخصص، کادر و شبکه درمانی ما به لحاظ گستردگی و توزیع مناسب از شرایط بسیار خوبی برخوردارند و حتی در مورد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، مجموعه بهداشتی و درمانی کشور عملکرد قابل قبولی داشته است.

نماینده مردم مشهد در مجلس ششم یادآور شد: مشکل اصلی این است که به لحاظ اقتصادی در شرایط بدی قرار داریم و کشور بنیه لازم را ندارد. بنابراین اتخاذ رویکردی فراتر از توان مدیریت سلامت با مشکلاتی همراه است.
وی یادآورشد: ساختار قدرت در کشور ما به گونه‌ای است که با وقوع مسائلی شبیه به بحران کرونا، الزاما وزارت بهداشت و مدیریت کلان حوزه سلامت تصمیم‌گیر نهایی نیست که همین امر باعث ایجاد مداخلات مدیریتی شده و مشکلاتی را بر سر راه نظام درمانی ایجاد می‌کند.

تاجرنیا تاکید کرد: اگرچه پیش‌بینی‌ها در خصوص آینده این بحران بدبینانه است، اما اطمینان دارم به سلامتی از این گردنه عبور خواهیم کرد.

وی با اشاره به برخی رفتارها در اوج شیوع کرونا همچون تشویق مردم به نادیده گرفتن موارد بهداشتی و حضور در اماکن متبرکه اظهارداشت: اگر چه این رفتارها از همان ابتدا با واکنش علما و مراجع و برخورد عقلانی آنها مواجه شد با این حال این رفتارهای غیرمتعارف می‌تواند برای کشور موهبتی چون نگاه معقول‌تر برخی گروهها نسبت به شرایط حاکم بر دنیا و جامعه داشته باشد.

تاجرنیا خاطرنشان کرد: در قم، مذهبی‌ترین شهر ایران آمار جان‌باختگان ویروس کرونا رو به کاهش است و جای امیدواری است که برخلاف اظهارات مطرح شده در این زمینه، اصول علمی مورد شناسایی بیشتری قرار گیرد چون برخورد با پدیده‌ علمی نیازمند دانش و تجربه کاملا علمی است.

وی همچنین پیش‌بینی خود را درباره رویکرد و استراتژی مجلس یازدهم در مواجهه با مسائل کلان کشور و نحوه تعامل با دولت دوازهم اینگونه بیان کرد: به مجلس یازدهم خوش بین نیستم. این مجلس متشکل از گروه‌هایی است که با هم اختلافات و چالش‌های زیادی بر سر مسائل کوچک و جزئی خواهند داشت.

این فعال اصلاح‌طلب مجلس یازدهم را دارای دو رویکرد دانست و افزود: بخشی از آنها سیاست‌های دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی را دنبال می‌کنند و عمده نمایندگان به سمت تلاش برای ماندن در دوره‌های بعدی می‌روند.

تاجرنیا در این‌باره که عقلانیت حاکم بر نظام، اجازه تندروی به اکثریت مجلس یازدهم را نمی‌دهد، عنوان کرد: معتقدم مجلس آینده نمی‌تواند نسبت به دولت سنگ‌اندازی داشته باشد، سابقه نشان داده مقامات عالی نظام به دنبال این هستند که نهادهای مختلف در دوره‌های قانونی خود کار کنند و تا ماموریت خود را به پایان برسانند.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=91321

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰