تاریخ : یکشنبه, ۱۱ شهریور , ۱۴۰۳ Sunday, 1 September , 2024
4

اصولگرایان دو یا سه‌ سرلیست انتخاباتی خواهند داشت

  • کد خبر : 88780
  • 04 آبان 1398 - 21:29
اصولگرایان دو یا سه‌ سرلیست انتخاباتی خواهند داشت

جمهوریت: سید محمدرضا میرتاج‌الدینی به نامه نیوز گفت: جبهه پایداری یا با هماهنگی دیگر نیروهای انقلاب لیست می‌دهد یا لیستشان نزدیک به لیست آنها خواهد بود اما به نظر می‌رسد که نیروهای پایداری در نهایت دیگر اصولگرایان را همراهی کنند. چیدمان نیروهای سیاسی اصولگرایان برای انتخابات مجلس در اسفندماه سال جاری هنوز به طور دقیق […]

جمهوریت: سید محمدرضا میرتاج‌الدینی به نامه نیوز گفت: جبهه پایداری یا با هماهنگی دیگر نیروهای انقلاب لیست می‌دهد یا لیستشان نزدیک به لیست آنها خواهد بود اما به نظر می‌رسد که نیروهای پایداری در نهایت دیگر اصولگرایان را همراهی کنند.

چیدمان نیروهای سیاسی اصولگرایان برای انتخابات مجلس در اسفندماه سال جاری هنوز به طور دقیق مشخص نشده است. برخی می‌گویند سعید جلیلی از مشهد نامزد می‌شود و برخی دیگر نامزدی او از تهران را قریب‌الوقوع می‌دانند و طیف دیگری هنوز بر حضور قالیباف تأکید دارند. البته چند وقت پیش مرتضی طلایی گفت که جلیلی با شورای وحدت به ائتلاف نخواهد رسید. این گزاره نشان می‌دهد که شورای وحدت به ریاست غلامعلی حداد عادل با سعید جلیلی که نزدیک به نیروهای پایداری است به یک جمع‌بندی کامل نرسیده‌اند اما هنوز معلوم نیست که آیا جلیلی با دیگر نیروهای سیاسی طیف اصولگرا به ائتلاف می‌رسد یا نه؟ از سوی دیگر در صورت ورود او به مجلس می‌تواند نظر عموم نمایندگان اصولگرای مجلس را جلب کند تا بر کرسی ریاست قوه مقننه تکیه بزند یا نه؟

سید محمدرضا میرتاج‌الدینی، فعال سیاسی اصولگرا باور دارد که اگر جلیلی به میدان بیاید نیروهای اصولگرا از او حمایت می‌کنند. او درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «در میان نیروهای انقلاب هیچگونه تنازعی وجود ندارد و هر کدام از شخصیت‌های انقلابی اعم از آقای جلیلی یا آقای حداد به صحنه بیایند منشأ خیر است و باعث نگرانی نخواهد بود و بی‌تردید نیروهای جبهه انقلاب از آنها حمایت می‌کنند. البته آقای جلیلی به طور رسمی عضو نیروهای پایداری نیست و پایداری هم جزوی از نیروهای انقلاب محسوب می‌شود. جبهه پایداری یا با هماهنگی دیگر نیروهای انقلاب لیست می‌دهد یا لیستشان نزدیک به لیست آنها خواهد بود اما به نظر می‌رسد که نیروهای پایداری در نهایت دیگر اصولگرایان را همراهی کنند. آقای جلیلی هم دارای روحیه همسویی است و در صورتی که به میدان انتخابات وارد شود، با دیگر نیروهای انقلابی به مشکل برنخواهند خورد».

این فعال سیاسی اصولگرا درباره سرلیستی اصولگرایان اظهار کرد: «در این دوره از انتخابات احتمالا یک سرلیست وجود نخواهد داشت بلکه اصولگرایان دو یا سه‌چهره شاخص را به عنوان سرلیست انتخاباتی خود معرفی می‌کنند. البته هنوز تصمیم قطعی درباره این موضوع گرفته نشده است».

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=88780

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰