تاریخ : یکشنبه, ۱۱ شهریور , ۱۴۰۳ Sunday, 1 September , 2024
0

آخرین وضعیت لایحه برگزاری تجمعات

  • کد خبر : 246609
  • 11 شهریور 1403 - 16:41
آخرین وضعیت لایحه برگزاری تجمعات
محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس درباره این‌‌که برای برگزاری تجمعات یک لایحه از سوی دولت داده شده بود و طرحی هم در مجلس تدوین شده بود مبنا کدام است، بیان کرد: مبنا لایحه دولت بود که اصلاحات آن انجام شده و به صحن خواهد آمد.

جمهوریت –رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس درخصوص آخربن وضعیت لایحه برگزاری تجمعات و راهپیمایی‌ها توضیحاتی ارائه کرد.

محمدصالح جوکار ،  درباره پیگیری لایحه برگزاری تجمعات در مجلس دوازدهم گفت: این لایحه در مجلس گذشته در ۲ نوبت باقی ماند و در این مجلس باید مجددا به کمیسیون بیاید و آن را بررسی کنیم و به صحن بفرستیم.

رئیس کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس درباره این‌‌که برای برگزاری تجمعات یک لایحه از سوی دولت داده شده بود و طرحی هم در مجلس تدوین شده بود مبنا کدام است، بیان کرد: مبنا لایحه دولت بود که اصلاحات آن انجام شده و به صحن خواهد آمد.

وی درباره اختلافات بین لایحه دولت و طرح مجلس اظهار داشت: لایحه دولت درباره مجوزها بود اینکه آیا برای برگزاری تجمعات احتیاج به مجوز هست یا همین که اعلام شود کفایت می‌کند، البته جمع‌بندی کار صورت نگرفته است و  باید در کمیسیون‌ بررسی شود.

جوکار در پاسخ به این که طبق قانون اساسی برگزاری تجمعات نیاز به مجوز دارد، اظهار داشت: اصل ۲۷ قانون اساسی اشاره‌ای به این موضوع نکرده است و این یک قانون عادی است.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=246609

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰