تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024
7

من نبودم دستم بود …

  • کد خبر : 86543
  • 06 مرداد 1398 - 16:30
من نبودم دستم بود …

ناصرتبریزی – جمهوریت : انگار در کشور یک پیمان نانوشته بین مسئولین دستگا ه های مختلف بسته شده که بر مبنای آن هرگاه از سوی رسانه ها به مشکلی اشاره می شود ، ابتدا با تمام قوا در مقابل موضوع مطروحه موضع می گیریم و سپس به مرور زمان و با توجه به اینکه موضوع […]

ناصرتبریزی – جمهوریت : انگار در کشور یک پیمان نانوشته بین مسئولین دستگا ه های مختلف بسته شده که بر مبنای آن هرگاه از سوی رسانه ها به مشکلی اشاره می شود ، ابتدا با تمام قوا در مقابل موضوع مطروحه موضع می گیریم و سپس به مرور زمان و با توجه به اینکه موضوع مطروحه را دیگر به هیچ وجه نمی شود انکار کرد از در دیگری وارد می شویم به این معنی که در شرایط جدید پیروز مندانه وجود مشکلات را تایید، اما مسئولیت آنرا به سازمان بغل دستی ارجاع می دهیم.

در ۲۴ تیر ماه گذشته دکتر عباس شاهسونی، رئیس گروه سلامت هوای مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در مصاحبه ای مبتنی بر افزایش میزان آلاینده “ازن” در تهران و شهرهای بزرگ کشور، به مردم و بویژه بیماران تنفسی و کودکان توصیه کرد که جهت پرهیز از قرار گرفتن در فضای باز در روزهایی که غلظت این آلاینده هوایی زیاد است، از خانه خارج نشوند، تا اینجای خبر، مشکلی را ایجاد نمی کرد تا زمانی که شاهسونی در ادامه سخنان خود، از موضوع بهداشت و سلامت فراتر رفته و یکی از علل وجود این آلاینده ها را جدی نگرفتن استفاده از کاتالیست ها در صنایع خودروسازی اعلام کرد، درست از همین نقطه پای خودرو سازها به مسئله آلودگی ازن تهران باز شد، و از آنجا که طبق سنت موجود در اسرع وقت میبایست از گردن خودرو سازها خارج و به« سازمان بغلی» پاس داده می شد لذا بلافاصله دبیر محترم انجمن خودرو سازان وارد میدان می شود .در این راستا احمد نعمت‌بخش، دبیر انجمن خودروسازان ایران می فرمایند، « مسئولان باید برای کیفیت سوخت فکری کنند، خودروسازان کار خود را به درستی انجام می‌دهند؛ اما مسوولان سازمان محیط زیست باید برای سوخت‌ توزیعی فکری کنند. در حال حاضر خودروهای سواری توربو شارژ به محض آنکه از شهر تهران خارج می‌شوند، سوخت مورد نظر در اختیارشان قرار نگرفته، بنابراین موتور آن‌ها به درستی کار نمی‌کند و آلاینده بیشتری تولید می‌کنند که مصرف‌کنندگان برای رفع عیب، دوباره به کارخانه‌ سازنده رجوع می‌کنند، سازمان حفاظت محیط زیست بر اساس مصوبات هیات دولت توسط شرکت‌های بازرسی مرتباً از شرکت‌های خودروسازی نمونه‌برداری کرده و میزان آلاینده‌های خروجی از اگزوز خودروها را اندازه‌گیری می‌کند؛ لذا شرکت‌های خودروساز براساس مصوبات هیات دولت، استانداردهای یورو ۴ را در محصولاتشان پاس کرده و در اگزوزها کاتالسیت‌ نصب می‌کنند.دبیر انجمن خودروسازان ایران با بیان اینکه مصوبه دولت گویای این است که تمام جایگاههای کشور باید سوخت مطابق استاندارد یورو ۴ داشته باشند، اظهار کرد: هنوز این اتفاق نیفتاده و در بخش گازوئیل نیز شرایط بسیار بدتر است. بنابراین خواهش ما این است که ابتدا مسئولان زیرساخت‌های اولیه نظیر تامین سوخت سراسری باکیفیت در کشور را فراهم کنند و سپس به خودروساز ایراد بگیرند. خودروسازان وظیفه خود را انجام می‌دهند اما زمانی که سوخت مورد نظر و باکیفیت توزیع نمی‌شود، علاوه بر اینکه سبب نارضایتی مردم و ایجاد مشکل برای ما می‌شود، آلایندگی هوا را نیز تشدید می‌کند.»

پس از این اظهار نظر قاطعانه، متوجه شدیم که الحمدالله از نظر کیفیت ساخت خودرو در کشور مطابق با استانداردهای یورو ۴ عمل میکنیم و هیچ مشکلی در میزان مصرف سوخت خودرو های داخلی که « حدود سه برابر استاندارد جهانی» است، وجود ندارد و کلا صنایع خودرو سازی ما در داخل، مظلومانه به بی کیفیت بودن و غیر استاندارد بودن متهم می شوند و تمام مشکلات پیش آمده متوجه سازمان محیط زیست و شرکت تولید فرآورده های نفتی است و اگر نفت و گازوئیل تولیدی به حد استاندارد برسد در چشم به زدنی خود روهای داخل « با ۴ درصد مصرف در صد کیلومتر » و بدون خروجی ازن، تردد خواهند کرد.

البته به شرکت تولید فرآورده های نفتی و سازمان محیط زیست کشور هم توصیه می کنیم تا هر چه زودتر مقصر اصلی را ( احتمالا خواجه حافظ شیرازی است) به مردم معرفی کنند تا این سازمان ها هم از اتهام کم کاری در حوزه آلودگی هوای تهران مبرا شوند.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=86543

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰