تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
7

آمریکا در آینده پیام‌های عملی‌تری برای با مذاکره با ایران می‌دهد

  • کد خبر : 74071
  • 21 اردیبهشت 1398 - 8:00
آمریکا در آینده پیام‌های عملی‌تری برای با مذاکره با ایران می‌دهد

جمهوریت ؛ سیما پروانه گهر ؛حشمت الله فلاحت پیشه در گفت و گو با خبرنگار جمهوریت درباره موضوع تلاش آمریکا برای مذاکره با ایران و صحبت های ترامپ مبنی بر این که منتظر تماس از جانب مسئولان ایرانی است گفت : ترامپ با توجه به شناخت و تجربه ای که درباره ایران دارد می داند […]

جمهوریت ؛ سیما پروانه گهر ؛حشمت الله فلاحت پیشه در گفت و گو با خبرنگار جمهوریت درباره موضوع تلاش آمریکا برای مذاکره با ایران و صحبت های ترامپ مبنی بر این که منتظر تماس از جانب مسئولان ایرانی است گفت : ترامپ با توجه به شناخت و تجربه ای که درباره ایران دارد می داند که موضوع مذاکره ایران و آمریکا  برای دور بعدی ریاست جمهوری وی یک برگه برنده محسوب می شود.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در این خصوص می گوید : او می داند مهم ترین دستاورد دولت اوباما توافق با ایران بود و جای هر نوع “توافق با ایران” در پرونده جمهوری خواهان و پرونده دولت ترامپ خالی است.

بیشتر بخوانید:

فلاحت پیشه  در این خصوص ادامه داد :  ترامپ به طور کامل نگاه به داخل دارد و سعی دارد این برگه برنده را در دست بگیرد اما روشی که به کار گرفته است ، روشی است که به مذاکره منتهی نمی شود.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره افق روابط پیشروی تهران و واشنگتن نیز گفت : معتقدم در آینده بیشتر از طرف آمریکا درخواست مذاکره خواهیم داشت چرا که ابزارهای آمریکا برای اعمال فشار به ایران کاهش یافته و در مقابل ابزارهای ایران در حال رو شدن است ، به عبارتی ایران برگه های خود را نگه داشته اما امریکا هر برگه ای که داشت را رو کرده است.

وی خاطر نشان کرد :در گذشته آمریکایی ها بعد از چند تحریم ، یک بار درخواست کاذب مذاکره مطرح می کردند اما حالا بعد از هر یک تحریم ، چندبار درخواست مذاکره را مطرح می کنند.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس با بیان این که آمریکا دیگر نمی تواند بیش از این به ایران فشار وارد کند ، افزود: ترامپ  به خوبی می داند که چه در عرصه بین المللی و چه در کشورهای همسایه تاثیرپذیری از تحریم های جدید نفتی ایران موقتی است به این معنی که ممکن است موقتا این کشورها تحت تاثیر این تحریم قرار بگیرند اما به مرور از دایره آن خارج می شوند.

فلاحت پیشه در این خصوص تاکید کرد: این کشورها در دراز مدت سازوکار و سیاست تازه ای برای همکاری با ایران را در پیش می گیرند.

“در گذشته آمریکایی ها بعد از چند تحریم ، یک بار درخواست کاذب مذاکره مطرح می کردند اما حالا بعد از هر یک تحریم ، چندبار درخواست مذاکره را مطرح می کنند”

وی خاطر نشان کرد: درخواستی که در شرایط حاضر از جانب ترامپ برای مذاکره با ایران مطرح شده هنوز درخواستی است که از موضع قلدری مطرح می شود اما به طور حتم در آینده درخواست های مذاکره با ایران از جانب امریکا با تعداد بیشتر و واقع گرایانه تر مطرح می شود.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در خاتمه تاکید کرد: در آینده آمریکایی ها پیام های عملی تری در رابطه با مذاکره با ایران خواهند فرستاد./

بیشتر بخوانید:
لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=74071

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰