تاریخ : شنبه, ۷ مهر , ۱۴۰۳ Saturday, 28 September , 2024
1

کارکنان GLX، حقوق خریداران خودرو و بسیاری پیگیری دیگر/ فارس در کل کشور منتظر سوژه‌های شماست

  • کد خبر : 38892
  • 23 بهمن 1397 - 17:34
کارکنان GLX، حقوق خریداران خودرو و بسیاری پیگیری دیگر/ فارس در کل کشور منتظر سوژه‌های شماست

به گزارش جمهوریت ، به گزارش خبرگزاری فارس؛ آذری جهرمی می‌گوید برنامه ویژه‌ای مشترکاً با وزارت صمت برای تقویت و حمایت از تولید موبایل در کشور تدارک دیده؛ خبرنگار ما مطالبه بیش از ۵۰۰ نفر از مخاطبان «فارس من» را از آقای وزیر پیگیری کرده بود. همکاران من در تحریریه شبانه‌روز پیگیر سوژه‌ها و مطالبات […]

به گزارش جمهوریت ،

به گزارش خبرگزاری فارس؛ آذری جهرمی می‌گوید برنامه ویژه‌ای مشترکاً با وزارت صمت برای تقویت و حمایت از تولید موبایل در کشور تدارک دیده؛ خبرنگار ما مطالبه بیش از ۵۰۰ نفر از مخاطبان «فارس من» را از آقای وزیر پیگیری کرده بود. همکاران من در تحریریه شبانه‌روز پیگیر سوژه‌ها و مطالبات شما هستند. از ماجرای مطالبات گسترده مردم از خودروسازها گرفته تا آزمون مدارس استعدادهای درخشان(سمپاد)؛ خبرنگاران فارس کدام سوژه‌های ثبت‌شده را در هفته‌ای که گذشت پیگیری کردند؟ بیشترین سوژه‌های ثبت‌شده در «فارس من» از کدام استان‌های کشورند؟

 

یک بررسی آماری؛ سردبیران فارس از اهالی کدام استان‌های کشورند؟

فارس امروز نزدیک به ۲۴۰۰ سردبیر دارد؛ سردبیرانی که طیف متنوعی از سوژه‌ها را برای پیگیری و مطالبه از مسؤلین سفارش دادند. از سوژه‌های اجتماعی و اقتصادی گرفته تا فرهنگی و سیاسی. از این ۲۵۰۰ سوژه اما بیش از ۸۰۰ سوژه منحصراً استانی ثبت‌شده وجود دارد. یعنی کمپین‌هایی که تنها برای رسیدگی به یک معضل محلی یا مطالبه استانی به ثبت رسیده است. در این میان اما مازندرانی‌ها با ۷۵ سوژه(۱۰ درصد) تا امروز بالاترین آمار کمپین‌های ثبت‌شده را در اختیار دارند. جایگاه بعدی با ۸ درصد در اختیار خوزستانی‌ها و با ۷ درصد در اختیار اهالی اصفهان قرار دارد.

انصاف بدهیم اگر خبرنگاران دفاتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس مانند خبرنگاران دیگر سرویس‌های تخصصی، بیشترین توان روزانه‌شان را برای رسیدگی به سفارش‌های مختلف مردم اختصاص دادند. منتظر سوژه‌های بیشتر و بیشتر شما هستیم؛ هر روز هر ساعت و هر دقیقه. فراموش نکنید شما سردبیر فارس هستید!

 

اول| کمپین کارکنان GLX؛ آذری جهرمی: پای تقویت تولید ایستاده‌ام

حق دارند اگر کارکنان کارخانه‌ها و کارگاه‌های مختلف چشم‌انتظار حمایت‌های دولت در این وانفسای اقتصادی باشند. کمپین کارکنان GLX هم با همین هدف تشکیل شده؛ آقای صدری برای ما نوشته بود: «اگر به جای پرداختن به واردات تنها کمی از تولیدات این شرکت خرمشهری حمایت می‌شد، می‌توانستیم جوانان بیشتری را سر کار ببریم.» کمپین حامیان تلفن همراه وطنی حسابی طرفدار داشت؛ آنقدر که بیش از ۵۰۰ امضا جمع کرد. همین باعث شد پی‌جوی ماجرا باشیم.

 

«همین که نرخ ارز افزایش یافت، سهم گوشی‌های GLX از بازار هم با رشد ۷ برابری به ۷ درصد رسید.» این‌ها را آذری جهرمی گفته. خبرنگار حوزه فناوری اطلاعات ما از آقای وزیر درباره حمایت‌های صورت‌گرفته از این تولیدکننده ایرانی پرسیده بود: «با مذاکراتی که با وزارت اقتصاد داشتیم، قطعات اولیه مانده در گمرک را ترخیص کردیم. ضمناً توانستیم بخشی از وجوده اداره‌شده را برای تأمین نیازهای مالی شرکت رها کردیم. بعد از آن مشکل دیگری را به من منعکس نکردند.»

آقای وزیر هم‌چنین از رایزنی‌ها با وزارت صمت برای تسهیل شرایط تولید و حمایت‌ از شرکت‌های تولیدکننده موبایل خبر داد.

 

دوم| آخرین پیگیری‌های فارس برای احقاق حقوق خریداران خودرو

یکی دو تا که نیست؛ کمپین‌های شکایت از خودروسازان را می‌گویم. همه‌شان هم پرامضا و پرطرفدار. خبرنگاران فارس هم حسابی پیگیر ماجرا هستند. بهرام پارسایی سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ می‌گوید خودروسازان وطنی شده‌اند منبع اصلی تولید نارضایتی درمیان مردم؛ آنقدر که تعهد ایجاد کردند و عمل نکردند. آقای پارسایی حالا از تشکیل نخستین جلسه کارگروه ویژه ساماندهی بازار خودرو در مجلس شورای اسلامی خبر داده و به خبرنگار ما گفته: «در نخستین جلسه کارگروه ویژه بررسی وضعیت بازار خودرو بحث افزایش قیمت خودرو مطرح شد. درخواست خودروسازان برای اعمال افزایش قیمت در ابتدای شهریورماه کاملاً خلاف قانون است.»

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ با تأکید بر این‌که حتی اگر مجوز افزایش قیمتی هم صادر شود، نباید تعهدات گذشته خودروسازان را دربرگیرد، اضافه کرد: «در کارگروهی که داشتیم نظر نماینده تعزیرات حکومتی این بود که عطف به ماسبق نمی‌شو‌د. نظر سازمان بازرسی و شورای عالی رقابت هم همین نکته را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مورد تأکید قرار داد. حقوق‌دانان و کارشناسان کمیسیون اصل ۹۰ هم همین نکته را مورد تأکید قرار دادند که عطف به‌ماسبق نخواهد شد.»

و‌ی با اشاره به اعتراضات مشتریان و خریداران خودرو گفت: «خودروسازان به ابعاد مختلف خلف وعده می‌کنند. چه نسبت به زمان تحویل، چه نسبت به خودروی تعویقی که بر اساس اعلام خودشان ۳۰۰ هزار خودرو است.»

آقای پارسایی در پایان گفته منتظر استعلامات مربوطه از دستگاه‌های ذی‌ربط است تا در کمیسیون اصل ۹۰ به جمع‌بندی برسند. فارس پیگیر ماجرا است.

 

سوم| از صفر تا صد بسته‌های حمایتی دولت به روایت معاون سازمان تأمین اجتماعی

عملکرد دولت در ماجرای بسته‌های حمایتی حتماً خوب نبود. نه اطلاع‌رسانی دقیقی وجود داشت، نه بسته‌های توزیع‌شده توانست دردها و مشکلات مردم را خیلی التیام دهد. کمپین‌های متعددی که در «فارس من» ثبت شده، گواه این ماجرا است. مثلاً گروهی از کاربران با ثبت کمپینی نسبت به عدم تخصیص بسته‌های حمایتی به زنان سرپرست خانوار گلایه داشتند. یا گروهی دیگر از شرایط و نحوه نادرست توزیع انتقاد کردند. سربازان متأهل هم گلایه کردند چرا به آن‌ها بسته حمایتی تعلق نگرفته؟ خبرنگاران هم با ثبت کمپینی خواستار تعلق بسته حمایتی به آن‌ها شدند.

جمع دیگری از مخاطبین هم با انتقاد از نحوه اطلاع‌رسانی دولت، نوشته بودند: «در خبرها آمده سبد حمایتی مخصوص خانوارهایی که درآمد ماهانه زیر سه میلیون تومان دارند، تعلق خواهد گرفت. اما هیچ سایت مشخص یا سامانه‌ای برای پیگیری اعلام نشده.» همه و همه انتقادات شما منطقی و به جا است. سعی کردیم مطلب را از مسؤلین ذی‌ربط پیگیری کنیم. معاون اداری مالی سازمان تأمین اجتماعی پاسخگو شد.

 

اردلان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، درباره ثبت‌نام جاماندگان بسته حمایتی دولت برای بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی گفت: «سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ۱۴۵۰ میلیارد تومان برای واریز بسته‌های حمایتی ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار نفر از بیمه شدگان تامین اجتماعی اختصاص داده بود که تاکنون این تعداد بسته حمایتی خود را دریافت کردند.»

 

وی ادامه داد:‌ «بعضی از بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی در خصوص عدم واریز بسته حمایتی اعتراضی داشتند که با شماره ۱۴۲۰ و همین طور کدهای دستوری *۱۴۲*۸ و همینطور *۱۴۳*۹ می‌توانستند اعتراض خود را ثبت کنند.»

 

معاون اداری مالی سازمان تأمین اجتماعی گفته تا همین امروز هم بیش از ۳ میلیون نفر با ثبت‌نام در سامانه‌های مزبور خود را مستحق دریافت بسته‌های حمایتی دانسته‌اند. آقای اردلان قول داده خیلی زود با بررسی شکایات واصله، نسبت به احقاق حقوق شهروندان اقدام می‌کند.

 

کمپین‌های پرشمار مخاطبان برای دریافت سبد حمایتی حتماً مایه تأسف است. نمودار روشنی از اوضاع مردم شریفی که مجبورند برای رتق و فتق اولیات زندگی یومیه، معطل بسته حمایتی و سبد کالا باشند. فارس در کنار شما است؛ پیگیر ماجرا هستیم.

 

چهارم| آزمون مدارس استعدادهای درخشان

از کم و کیف برقراری آزمون مدارس استعدادهای درخشان پرسیده بودید؛ پیگیری کردیم. فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان به خبرنگار ما گفت: «نحوه ورود به پایه هفتم سمپاد برای سال تحصیلی ۹۹ـ۹۸ به صورت سنجش هوش و استعداد خواهد بود. ثبت‌نام سنجش ورودی پایه هفتم مدارس سمپاد از ابتدای سال ۹۸ آغاز می‌شود و آزمون نیز در تیرماه سال آینده برگزار خواهد شد.»

 

مهاجرانی با تأکید بر اینکه سنجش ورودی پایه هفتم مدارس سمپاد شامل آزمون پیشرفت تحصیلی نخواهد بود، گفت: «هیچ نیازی به کلاس ویژه و تقویتی نیست و سنجشی که صورت می‌گیرد تنها سنجش هوش و استعداد است.»

 

پنجم| پیگیری سوژه فروش و تبلیغات پایان‌نامه

«جلوی فروش و تبلیغات پایان نامه و مقاله در سطح خیابان را بگیرید» این عنوان کمپینی است که یکی از کاربران «فارس من» ثبت کرده بود. وی در ادامه نوشته: «با فروش و تبلیغات پایان‌نامه کف خیابان گذشته از آن‌که حیثیت علمی کشور زیر سؤال می‌رود، هیچ تفاوتی بین کسانی که با زحمت فراوان پایان‌نامه نوشتند با کسانی که صرفاً با پول پایان‌نامه خریدند وجود نخواهد داشت.» پیگیری کردیم. خبرنگار گروه دانشگاه فارس به سراغ وزیر علوم رفت تا از تمهیدات ایشان جویا شود.

 

 

منصور غلامی وزیر علوم معتقد است دانشجویان دانشگاه‌های خوب ما قطعاً خودشان اهل این کارها نیستند. وی به خبرنگار ما می‌گوید: «برنامه ریزی و کوشش کردیم با ارسال بخشنامه‌های انضباطی به دانشگاه‌ها، و همکاری با نیروی انتظامی و قوه قضائیه جلوی این کار گرفته شود. چرا که تخلفات علمی جرم محسوب می‌شوند.»

 

غلامی اضافه کرد: «نظارت برای جلوگیری از فروش و تبلیغات پایان‌نامه به دو روش انجام می‌شود: یکی تنظیم و استانداردسازی ظرفیت‌ها بر اساس هیئت علمی و دیگری برخوردهای انضباطی از طرف نیروی انتظامی و قوه قضائیه است.»

 

ششم| پیگیری مشکلات کارگزاران مخابرات روستایی

مشکلات استخدامی کارگزاران مخابرات روستایی را حل کنید؛ این مَخلص کلام کمپین آن‌ها است. کمپینی که از قضا خیلی هم پرطرفدار شد و حامیان زیادی پیدا کرد. آن‌ها در کمپینی که در «فارس من» ثبت کرده بودند با ارائه هزار جور دلیل و مدرک خواستار رسیدگی مسؤولین به مشکلاتشان بودند. پیگیری کردیم. خبرنگار حوزه فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس به سراغ رمضان‌علی سبحانی‌فر نماینده مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیته ارتباطات رفت تا پیگیر ماجرا باشد.

 

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس به خبرنگار ما گفت: «هفته گذشته در جلسه‌ کمیسیون صنایع و معادن مجلس با سید مجید صدری مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، وی وعده داد که درخواست‌های کارگزاران مخابرات روستایی را بررسی کرده و ترتیب اثر دهد.» امیدواریم خبر خوبی که آقای سبحانی‌فر دادند در عمل هم بتواند مشکلات این قشر شریف و زحمت‌کش را مرتفع کند. فارس پیگیر ماجرا است.

 

سوژه‌های شما نخستین اولویت خبرنگاران سرویس‌های مختلف خبرگزاری برای پیگیری است. صمیمانه امیدوارم تلاش شبانه‌روزی همکاران من به اندازه کافی توانسته باشد موجبات رضایت مخاطبان را فراهم آورده باشد.

گزارش از محمد آزادی

انتهای پیام/ع

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=38892

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰