تاریخ : یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 12 May , 2024
1

وزارت بهداشت به پیشگیری پیش از درمان توجه داشته باشد

  • کد خبر : 36695
  • 18 بهمن 1397 - 14:35

به گزارش جمهوریت ; به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله العظمی حسین نوری همدانی قبل از ظهر پنج‌شنبه در دیدار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب با اشاره به اینکه علم آموزی در اسلام جایگاه ویژه‌ای دارد، اظهار کرد: میان همه علوم در دین اسلام به دو علم فقه […]

به گزارش جمهوریت ;

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله العظمی حسین نوری همدانی قبل از ظهر پنج‌شنبه در دیدار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب با اشاره به اینکه علم آموزی در اسلام جایگاه ویژه‌ای دارد، اظهار کرد: میان همه علوم در دین اسلام به دو علم فقه و طب به صورت ویژه توصیه شده است.

وی با تبیین ویژگی‌های علم طب تصریح کرد: علم طب از جمله علومی است که به علم انسان و سلامت آن ارتباط مستقیم دارد و این مسئله از اهمیت بسیاری برخوردار است؛ زیرا که عقل سالم در بدن سالم است.

استاد سطوح عالی حوزه به حدیثی از امام صادق(ع) اشاره و بیان کرد: در این حدیث نورانی آمده است در هر منطقه مسکونی باید سه عامل فقیه عالم، طبیب با بصیرت و حاکمی خیرخواه وجود داشته باشد تا مردم بتوانند به نسبت از آنان راهنمایی بگیرند.

وی ادامه داد: در هر منطقه مسکونی باید یک فقیه باشد تا اخلاق و رفتار او روی مردم تأثیر بگذارد، طبیبی باشد که بصیرت داشته باشد و بتواند دردهای مردم را تسکین دهد و در نهایت باید در هرمنطقه مدیری باشد که بتواند به صورت صحیح تدبیر کند.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به عملکرد قاضی زاده هاشمی وزیر پیشین بهداشت و درمان گفت: وزارت بهداشت سنگ بنای طرح تحول سلامت را برای نخستین بار در کشور گذاشت که طرح بسیار خوبی است و باید به صورت جدی پی‌گیری شود تا مردم نگران هزینه‌های درمان نباشند.

وی با تأکید بر اینکه پیشگیری بر معالجه تقدم دارد، تصریح کرد: وزارت بهداشت و درمان باید به سمتی برود که مردم پیش از وقوع بیماری به دنبال سلامت باشند و این مسئله در گرو ورزش است.

این مرجع تقلید بر ضرورت آشناکردن دانشجویان علوم پزشکی با بزرگان علم طب در ایران تأکید کرد و گفت: در دانشگاه‌ها از بزرگان غربی در علوم طب تدریس می‌شود در حالی که خود غربی‌ها به دنبال منتسب کردن بزرگان ما به خودشان هستند. زکریای رازی و ابن سینا از زمره بزرگان طب ایران هستند که باید در دروس دانشگاهی به آنان توجه شود.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=36695

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰