تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 20 May , 2024
0

رابطه حجاب و دارو

  • کد خبر : 236023
  • 20 اردیبهشت 1403 - 10:48
رابطه حجاب و دارو
در طی چند روز گذشته اخباری مطرح شد مبنی بر اینکه اختصاص دارو به داروخانه ها براساس رعایت حجاب مراجعان و مسئولین داروخانه ها تعیین و تامین خواهد شد حال این خبر موج واکنش ها ی بسیاری را در شبکه های اجتماعی براه انداخته است

جمهوریت -ناصر تبریزی نوشت : به یاد دارم سال گذشته زمانی که خبر همکاری حوزه های علمیه با سازمان محیط زیست منتشر شد، در یادداشتی عنوان کرده بودم که چرا هر سازمان به جای صرف انرژی در حوزه های تعریف شده خود به کوچه و پس کوچه می زند، و پرسشی را با این مضمون مطرح کردم؛ سازمان محیط زیست  تقویت امور خود را بر چه مبنایی تعریف می کند؟، آیا مدیران محیط زیست کشور در تمام حوزه های مرتبط با محیط زیست به حداکثر تعامل رسیده اند که حال برای تکمیل عملکرد خود سراغ حوزه علمیه رفته اند؟ ….

حال قصه دیگری آغاز شده است….

سایت خبری انتخاب در ۱۷ اردیبهشت ماه جاری خبری را با عنوان« وزارت بهداشت می‌گوید رعایت حجاب در سهمیه داروخانه‌ها نقش دارد» به نقل از رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد؛ موضوع رعایت هنجارها جزو مواردی است که در مواردی مانند سهمیه داروخانه‌ها نقش دارد. اگر یک داروخانه نسبت به رعایت هنجارها اقدام نکند، در وهله نخست تذکر داده می‌شود و اگر تذکر تأثیری نداشته باشد موارد بازدارنده در خصوص داروخانه متخلف اجرا می‌شود….»

البته این خبر ز موج واکنش ها را در در شبکه های خبری و اجتماعی براه انداخت، تا اینکه ایرنا در مقام توجیه، مثل همیشه تمام تقصیر ها را به گردن رسانه ها انداخت.

ایرنا شش ساعت پس از انتشار این موضوع،به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، ضمن تکذیب خبر،اعلام کرد:

«…..روابط سازمان غذا و دارو در واکنش به خبر رعایت حجاب در داروخانه‌ها تصریح کرد: سخنان اخیر رئیس سازمان غذا و دارو ناظر بر پوشش حرفه‌ای کادر داروخانه بوده و تنظیم‌کننده خبر از گفتار به متن دچار اشتباه محتوایی شده است…..»

فارغ از اینکه روابط عمومی وزارت بهداشت با تکذیب موضوع ، خواسته تا ترکش های خبر را متوجه عوامل رسانه ای کند، میخواهم عرض کنم، چیزی فرق نکرده در هر صورت «بی حجابی» به «سهمیه دارو» وصل شده است،لذا یک راهکار عملی، صد درصد اجرایی و دقیق را برای  این موضوع پیدا کرده ام:

چه پرسنل شل حجاب باشند یا مشتریان بی حجاب، در اصل موضوع تفاوتی نمی کند و آن هم حضور«شل حجاب یا بی حجاب» در محیط دارو خانه هاست …در هر صورت تصمیم محدود کردن، یا قطع سهمیه، باید اجرایی شود، به فرض این تصمیم، اینجانب یک راهکار اصولی برای این مهم پیش بینی کرده ام!

پیشنهاد می شود؛ همانطور که برای «دارو های خاص» ، «داروخانه های خاص» توسط وزارت بهداشت تعریف شده، برای اینکه تکلیف مشتریان دارو خانه ها هم مشخص شود، بهتر است وزارت متبوع، چند سطح پخش دارو هم برای داروخانه ها تعریف نماید.

  • سطح یک:کارکنان و مشتریان دارای حجاب کامل،شامل چادر پوشیه (به رنگ مشکی): شامل تمام داروهای اهم، مهم، خاص، غربی، شرقی و … بدون «محدودیت تعداد» و با تخفیف ویژه!! در صورت لزوم«فروش اقساطی بدون بهره» و یا اختصاص تسهیلات قرض الحسنه…
  • سطح دو: کارکنان و مشتریان نیمه حجاب (مانتو و مقنعه به رنگ مشکی) شامل دارو های غربی، شرقی و تمام مسکن های قوی و متوسط، بدون محدودیت تعداد با تخفیف جزئی
  • سطح سه: کارکنان و مشتریان شل حجاب،(البته به رنگ مشکی، و اگر شل حجاب با روسری و لباس رنگی بودندریا، در سطوح دیگر محدودیت ها در جدول خاص پیش بینی و اعمال گردد) در این سطح صرفا دارو های معمولی و غیر خاص و غیر اهم و مهم…بدون کمترین تخفیف…. بیمه ای هم قبول نکنند!!
  • از «سطح سه(بخوانید دهک) تا سطح تا ده» را به بصورت باز و محفوظ و (برای احتیاط)خالی می گذاریم و می رویم سراغ سطح (دهک) آخر…
  • سطح آخر: بی حجاب ها(سن هم مطرح نیست) : بهتر است داروخانهو پرسنل بی حجاب آنان بروند دنبال کار دیگری ، مثلا لوازم آرایشی و بهداشتی بفروشند ، یا آرایشگاه زنانه باز کنند و با نصب پرده ضخیم،….
  • دیگر آزادند هر جور مشتری را قبول کنند… یا هر کار دیگری که به وزارت بهداشت مربوط نباشد، را پی گیری کنند و برای خود و وزارت بهداشت گرفتاری ایجاد نکنند….

 

بیشتر بخوانید :

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=236023

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰