تاریخ : دوشنبه, ۷ آبان , ۱۴۰۳ Monday, 28 October , 2024
1

پدرام پاک آیین با آیینی پاک

  • کد خبر : 250631
  • 04 آبان 1403 - 22:02
پدرام پاک آیین با آیینی پاک
در بیستمین انتخابات مدیران مسیول در هیات نظارت بر مطبوعات،با احترام به همه کاندیداهای ارجمند، پدرام پاک آیین را همکار ارزشمندی می دانم.

جمهوریت ناصر بزرگمهر مدیر مسئول روزنامه « صمت» نوشت : بارها نوشته و گفته ام که نماینده مدیران مسئول مطبوعات، فقط یک عضو از ۷عضوی است که ۶عضو دیگر آن انتصابی هستند و این یک عضو انتخابی هم یک رای دارد.
بزرگترین وظیفه نماینده مدیران مسیول، تلاش در تاثیر گذاری برسایر اعضا و روشنگری آنها با شرایط تلخ و سخت مطبوعات است، او باید از بدنه این خانواده باشد و بتواند نگاه دیگر اعضا را در تصمیم گیری های خاص، به نفع جامعه رسانه تغییر دهد.


انتخاب یک نفر به عنوان نماینده مطبوعات در جمع هیات انتصابی نظارت بر مطبوعات کشور، نکات خاصی را می طلبد که انتظار می رود، اهالی فرهیخته مطبوعات،متفاوت با سایر انتخابات صنفی و غیر صنفی در کشور که در بسیاری از موارد بر وعده و وعید کاندیداها می باشد، رفتار نمایند و یادمان بماند که براساس قانون مطبوعات،اعضای هیات نظارت بر مطبوعات فقط بر گزارشات ارایه شده دبیرخانه هیات نظارت در دو شاخه، صدور مجوز برای درخواست های جدید وتخلفات اعلام شده ازسوی دبیرخانه رسیدگی می کنند. وظیفه هیات، در بند ۱۱ قانون مطبوعات به وضوح مشخص شده است ونماینده مدیران مسئول هیچگونه قدرت اجرایی ندارد و هرگونه قول، خلاف قانون است و امکانپذیر نیست.
اما نماینده مدیران مسئول وظیفه دارد از هر درخواستی برای صدور مجوز حمایت کند و از هر نشریه ای با هر عنوان،شکل و هرمطلبی حتی برخلاف نظریات شخصی خودش دفاع کند.
داشتن اطلاعات کافی نسبت به رسانه ها و آشنایی با وظایف معاونت مطبوعاتی و ارتباط با ارگان های مختلف و افراد ذی نفوذ می تواند به نماینده مدیران کمک کند.
امیدوارم یک روزی در تصحیح قانون مطبوعات دو نکته مهم گنجانده شود:
اول، تعدادنماینده مدیران مسیول حداقل به ۳ نفر افزایش یابد که رای آن ها در برابر ۶ عضو انتصابی معنا و مفهومی پیدا کند.
دوم، محدویت ۲ یا ۳ دوره به قصد گردش اندیشه نخبگان برای نماینده مدیران مسیول هم لحاظ گردد که تاریخ مطبوعات به دو سه نفر ختم نگردد.
اما در بیستمین انتخابات مدیران مسیول در هیات نظارت بر مطبوعات،با احترام به همه کاندیداهای ارجمند، پدرام پاک آیین را همکار ارزشمندی می دانم که بخش زیادی از این ویژگی ها را دارد، او سالها با مطبوعات همراه بوده وعنوان مدیرکل مطبوعات کشور را داشته است، یک ویژگی ممتاز هم درشخصیت فردی ایشان دیده ام، او آیینی پاک دارد و تواضع و فروتنی در برخورد با آشنا وغیرآشنا،از امتیازات اخلاقی بزرگ او بشمار می رود.
آرزوی موفقیت و سلامت انتخابات را دارم.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=250631

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰