تاریخ : شنبه, ۹ تیر , ۱۴۰۳ Saturday, 29 June , 2024
2

نیویورک شبکه‌های اجتماعی را برای نوجوانان محدود می‌کند

  • کد خبر : 238488
  • 15 خرداد 1403 - 18:28
نیویورک شبکه‌های اجتماعی را برای نوجوانان محدود می‌کند
وال‌استریت‌ژورنال در گزارشی نوشت: ایالت نیویورک قصد دارد رسانه‌های اجتماعی را از کنترل محتوای ارایه شده به جوانان بدون رضایت والدین، منع کند.

جمهوریت –به گزارش رویترز، طبق توافق اولیه‌ای که بین قانون‌گذاران ایالتی حاصل شده است، ایالت نیویورک قصد دارد رسانه‌های اجتماعی را از کنترل محتوای ارایه شده به جوانان از الگوریتم‌ها بدون رضایت والدین، منع کند. این موضوع را وال استریت ژورنال روز دوشنبه به نقل از افرادی مطلع گزارش داد.

در سال‌های اخیر، شبکه‌های اجتماعی به دلیل ماهیت اعتیادآور و تأثیرگذاری بر جوانان مورد انتقاد قرار گرفته‌اند.  شهردار نیویورک، اریک آدامز، در ماه فوریه اعلام کرد که  دولت او علیه شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی از جمله متا (مالک فیس‌بوک و اینستاگرام) به دلیل دامن زدن به بحران سلامت روان در میان جوانان، شکایت کرده است.

طبق گزارش وال‌استریت‌ژورنال، هدف این قانونگذاری این است که از ارایه محتواهای خودکار توسط الگوریتم شبکه‌های اجتماعی به افراد زیر سن قانونی جلوگیری شود.

لایحه مذکور که هنوز در حال نهایی‌شدن است اما انتظار می‌رود این هفته رأی‌گیری شود؛ این لایحه همچنین پلتفرم‌ها را از ارسال اعلان برای افراد زیر سن قانونی در ساعات شب بدون رضایت والدین منع می‌کند.

در ماه مارس، فرماندار فلوریدا لایحه‌ای را امضا کرد که استفاده از شبکه‌های اجتماعی را برای کودکان زیر ۱۴ سال ممنوع می‌کند و از افراد ۱۴ و ۱۵ ساله می‌خواهد برای ثبت‌نام رضایت والدین را کسب کنند،؛ اقدامی که حامیان آن می‌گویند از نوجوانان در برابر خطرات آنلاین و آسیب به سلامت روانشان محافظت می‌کند.

ایالت «یوتا» در مارس (اوایل فروردین) سال گذشته، به عنوان نخستین ایالت آمریکا قوانینی را برای تنظیم دسترسی کودکان به شبکه‌های اجتماعی وضع کرد و پس از آن ایالت‌های دیگری از جمله آرکانزاس، لوئیزیانا، اوهایو و تگزاس نیز از آن پیروی کردند

بیشتر بخوانید:
لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=238488

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰