تاریخ : دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 13 May , 2024
14

دلاری که بالا می رود ؛ اعتمادی که از دست…

  • کد خبر : 2359
  • 13 مرداد 1397 - 11:38
دلاری که بالا می رود ؛ اعتمادی که از دست…

جمهوریت؛ یکی از مهم ترین مولفه ها و اصول حکمرانی خوب میزان اعتماد مردم به حاکمان است. اعتمادی که با صدق گفتار و رفتار و عملکرد مسئولان حاصل می شود. اگرمردم به گفته مسئولان بانک مرکزی که در ماه های اخیر مکرر تاکید کرده اند که قیمت دلار کاهش پیدا می کند و افزایش قیمت […]

جمهوریت؛ یکی از مهم ترین مولفه ها و اصول حکمرانی خوب میزان اعتماد مردم به حاکمان است. اعتمادی که با صدق گفتار و رفتار و عملکرد مسئولان حاصل می شود.

اگرمردم به گفته مسئولان بانک مرکزی که در ماه های اخیر مکرر تاکید کرده اند که قیمت دلار کاهش پیدا می کند و افزایش قیمت ها حبابی است که می ترکد ، اعتماد کردند ، اما چنین نشد و با پرواز تاریخی قیمت دلار و طلا ، ارزش سرمایه های اندکشان در یک شبانه روز ۳۰ درصد کاهش یافت ، دیگر نمی توانند به مسئولان پولی و بانکی اعتمادی داشته باشند.

هنگامی که معاون اول رئیس جمهور رسما اعلام می کند که قیمت دلار ۴۲۰۰ تومان است و ناگاه ۲۰ میلیارد دلار سرمایه مردم به واردات موبایل و ده ها کالای غیر ضروری دیگر تخصیص پیدا می کند ، شائبه ها در ذهن و زبان مردم بیشتر می شود.

تخصیص هایی که حتی برای خرید همان کالاهای غیر ضروری هم اختصاص پیدا نمی کند و طبیعی است که این رانت عظیم چند میلیارد دلاری برای افکار عمومی سوال برانگیز می ماند.

به راستی چه کسانی می توانند سرمایه ملتی را که مشخص است در روزهای پیش رو در آستانه تحریم و جنگ سخت اقتصادی قرار دارد ، اینگونه سخاوتمندانه تقسیم و تاراج می کنند.

دولت برای ابهام زدایی از ذهن مردم باید هر چه سریعتر مشخص کند این ثروت ملی کجا و چگونه هزینه شده و آیا اصولا در آستانه روزهای سخت اقتصادی اینگونه رفتارها طبیعی و لازم است.

جا دارد قوه قضائیه و مدعی العموم و دستگاه های نظارتی نیز در اقدامی عاجل این موضوع را بررسی دقیق کنند و به تخلفات احتمالی رسیدگی قاطع کنند.

حاصل اینکه ؛ اعتماد مردم به زمامداران نباید مخدوش شود و اینگونه عملکردها اعتماد مردم به حاکمان را به شدت کاهش خواهد داد.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=2359

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰