تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
0
یک فعال کارگری:

آمارها نشان از تورم بیشتر نسبت به سال قبل دارد

  • کد خبر : 232426
  • 07 فروردین 1403 - 16:25
آمارها نشان از تورم بیشتر نسبت به سال قبل دارد
عبدالله بلواسی، فعال کارگری گفت: امسال درحالی افزایش ناچیز ۳۵ درصدی را برای کارگران و مزدبگیران شاهد بودیم که تمامی آمارها و ارقامِ حتی دولتی، نشان از تورم و گرانی بیشتر نسبت به سال گذشته دارد.

جمهوریت – یک فعال کارگری گفت: امسال درحالی افزایش ناچیز ۳۵ درصدی را برای کارگران و مزدبگیران شاهد بودیم که تمامی آمارها و ارقامِ حتی دولتی، نشان از تورم و گرانی بیشتر نسبت به سال گذشته دارد.

عبدالله بلواسی، فعال کارگری، در اعتراض به مصوبه مزدی امسال کارگران گفت: امسال درحالی دولت سیزدهم افزایش ناچیز ۳۵ درصدی را بر کارگران و مزدبگیران تحمیل کرده، که تمامی آمارها و ارقامِ حتی دولتی، نشان از تورم و گرانی بیشتر نسبت به سال گذشته دارد.

این فعال کارگری بیان کرد: کارفرمای بزرگ برای پایین نگهداشتن هزینه‌های خود، کارگران غیرایرانی و غیرقانونی را با دستمزد پایین بکار می گیرد، و حتی به آن‌ها در ازای اجازه‌ی اقامت غیرقانونی، با دستمزدی بسیار پایین‌تر اجازه کار می‌دهد.

بلواسی بیان کرد: کارگران و مزدبگیران درحالی به پیشواز سال جدید می‌روند که از همین روزهای ابتداییِ سال شاهد سقوط بیشتر ارزش ریال هستیم و سقوط ریال باعث افزایش قیمت تمامی مایحتاج عمومی می‌شود که هزینه‌ی این وضعیت را باید کارگران و مزدبگیران بپردازند.

 

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=232426

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰